Koleje Mazowieckie poinformowały o podpisaniu umowy na wynajem od Mazowieckiej Spółki Taborowej 11 autobusów szynowych z napędem spalinowym. – Umowa przedłuża wynajem szynobusów VT627 i VT628 na kolejne 3 lata – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Waldemar Małkowski, prezes MST.
- Szynobusy zostały oddane we władanie całkowite Kolejom Mazowieckim – zaznacza Waldemar Mańkowski. Przewoźnik eksploatują obecnie 7 jednoczłonowych autobusów szynowych niemieckiej produkcji VT627 i 4 dwuczłonowych VT628. Są one wykorzystywane m.in. do obsługi połączeń Nasielsk – Sierpc czy Radom – Drzewica.
Mazowiecka Spółka Taborowa została utworzona 1 czerwca 2006 roku. – Zasadą istnienia spółki jest zdobywanie taboru dla Kolei Mazowieckich. Dlatego został do niej dopuszczony właściciel mniejszościowy – DB Regio, które dostarcza nam taboru wycofywanego w Niemczech, ale posiadającego dopuszczenie – wyjaśnia prezes MST.
Województwo Mazowieckie posiada 97,8 proc. kapitału zakładowego Mazowieckiej Spółki Taborowej, a DB Regio A.G. 2,2 proc. Zasadniczy majątek spółki stanowią lekkie, kolejowe pojazdy pasażerskie z napędem spalinowym, wniesione aportem przez DB Regio A.G. Przedmiotem aportu były dwa konstrukcyjnie zbliżone typy tych pojazdów, produkcji niemieckich dostawców MAN i DUEWAG (zachowane oryginalne, niemieckie oznaczenia typów): VT627 i VT628.