Koleje Mazowieckie przeanalizowały przyczyny powstawania opóźnień na linii radomskiej. Swoje stanowisko przedstawiła też spółka PKP PLK.
Koleje Mazowieckie i PKP Intercity (na razie tylko jedna para pociągów) jako jedyni przewoźnicy pasażerscy czerpią korzyści z otwarcia linii nr 8 między Warką i Radomiem, dzięki czemu nie trzeba już korzystać z tras objazdowych. Niestety, w zasadzie od początku udrożnienia jednego toru w Radomiu rozkład jazdy nie jest realizowany właściwie. Niemal każdego dnia mają miejsce przynajmniej kilkunastominutowe opóźnienia pociągów regionalnych. Spóźnione pociągi wjeżdżające do Radomia sprawiają natomiast, że pociągi z Radomia odjeżdżające muszą czekać na zwolnienie się wciąż jednotorowego szlaku w granicach miasta. Na naszą prośbę Koleje Mazowieckie sprawdziły przyczyny powstawania opóźnień.
– Z przeprowadzonej analizy wynika, że w zdecydowanej większości przypadków przyczyny opóźnienia nie są zależne od przewoźnika, lecz są wynikiem niedostosowania w sposób właściwy infrastruktury do wznowienia przewozów pasażerskich – napisała Donata Nowakowska, rzeczniczka prasowa KM. Z naszych informacji wynika, że nie wszystkie urządzenia srk, świeżo zamontowane na linii, działają jak należy. Przez kilka lipcowych dni były też problemy z zasilaniem sieci trakcyjnej. Bardzo często w teorii przyspieszony „Radomiak” do Warszawy dojeżdża do niej z 60-minutowym opóźnieniem.
– W związku z tą sytuacją Koleje Mazowieckie zwróciły się do PKP Polskich Linii Kolejowych z apelem o podjęcie działań w celu prowadzenia planowego ruchu pociągów. Oczekujemy, że PKP PLK możliwie jak najszybciej wprowadzą korektę do rozkładu jazdy, która pozwoli w miarę planowo realizować rozkład jazdy – dodała Nowakowska.
PKP Polskie Linie Kolejowe, mimo kilkukrotnych próśb o wyjaśnienie z czego dokładnie wynikają opóźnienia na linii 8, nie odniosły się dotąd do sprawy. Więcej na temat modernizacji linii nr 8 i jej statusu
piszemy tutaj.Uzupełnienie: Stanowisko PKP PLKDziś otrzymaliśmy stanowisko spółki PKP Polskie Linie Kolejowe w tej sprawie. Prezentujemy je w całości:
Wpływ na zmiany w komunikacji na linii Warszawa – Radom mają prace, które prowadzi wykonawca urządzeń sterowania ruchem kolejowym firma Thales. W trakcie robót wykonawca informował inwestora o zmianach terminów zakończenia prac. Jak tłumaczył, powodem były problemy z pozyskaniem materiałów. Obecnie wykonawca, firma Thales, deklaruje, że do końca lipca zakończy prace przy budowie samoczynnej blokady liniowej i rozpocznie testy. Na początku sierpnia sytuacja na linii ustabilizuje się.