Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie pozbywają się spalinowych VT628

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Mazowieckie pozbywają się spalinowych VT628
Fot. Krzysztof Maria Różański, CC BY-SA 3.0
Dwa spalinowe zespoły trakcyjne VT628 zostały wycofane z zasobów Kolei Mazowieckich i wystawione na sprzedaż. Dysponentem pojazdów jest Mazowiecka Spółka Taborowa z Sochaczewa.

Dwuczłonowe VT628, wyprodukowane w 1974 roku, znalazły się na stanie mazowieckiej spółki w 2005 roku, wraz z jednoczonowymi VT627. Dzięki zakupowi starych, ale wygodnych i stosunkowo mało awaryjnych pojazdów z DB Regio, możliwe stało się uruchamianie połączeń na niezelektryfikowanych, mniej uczęszczanych liniach na Mazowszu. Właścicielem pojazdów formalnie pozostaje Mazowiecka Spółka Taborowa z siedzibą w Sochaczewie, która pojazdy sprowadziła i wynajęła Kolejom Mazowieckim. Jej prezesem jest Czesław Sulima, który w Kolejach Mazowieckich pełni funkcję wiceprezesa i dyrektora technicznego.

Oba pojazdy nie posiadają aktualnych przeglądów i napraw a z eksploatacji zostały wyłączone w połowie 2015 roku. Cena wywoławcza pojazdów to 135 tysięcy zł. za pojazd z mniejszym przebiegiem, lub 130 tysięcy zł. za pojazd z przebiegiem większym. Oferty można składać do 9 kwietnia 2019 r. w sochaczewskiej siedzibie MST.

Koleje Mazowieckie posiadają jeszcze jeden, ostatni sprawny pociąg VT628. – Dzierżawimy jeden taki pojazd, który służy nam jako rezerwa – powiedziała Donata Nowakowska, rzeczniczka KM. Ponadto przewoźnik wciąż eksploatuje cztery sztuki jednoczłonowych VT627. Te niezwykle klimatyczne pojazdy można spotkać na bocznych liniach na północ i wschód od Warszawy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Wykolejenie pociągu SKM i awaria rozjazdów w Warszawie Zachodniej

Infrastruktura

VT628 Arrivy już jeździ z pasażerami [zdjęcia]

Tabor i technika

VT628 Arrivy już jeździ z pasażerami [zdjęcia]

Michał Szymajda 11 listopada 2017

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Pasażer

Warszawa negocjuje wspólny bilet za 365 mln zł

Witold Urbanowicz 24 lipca 2023

Wykolejenie pociągu SKM i awaria rozjazdów w Warszawie Zachodniej

Infrastruktura

VT628 Arrivy już jeździ z pasażerami [zdjęcia]

Tabor i technika

VT628 Arrivy już jeździ z pasażerami [zdjęcia]

Michał Szymajda 11 listopada 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5