Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie nie zamówią 10 krótkich Flirtów dla Radomia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Mazowieckie nie zamówią 10 krótkich Flirtów dla Radomia
Fot. KM
Koleje Mazowieckie nie kupią 10 krótkich pociągów Flirt do obsługi linii wychodzących Radomia. Oznacza to, że w ramach umowy ramowej ze Stadlerem kupionych zostanie 61 z 71 możliwych pojazdów.

W 2018 roku Stadler i Koleje Mazowieckie podpisały ogromną umowę ramową na dostawy do 71 pociągów. Podpisano już trzy umowy wykonawcze na łącznie 30 pięcioczłonowych pojazdów Flirt – ostatnią niecałe pół roku temu. Natomiast przed końcem 2020 roku Stadler zakończył dostawy Flirtów z dwóch pierwszych umów z Kolejami Mazowieckimi.

Bez 10 krótkich ezetów

Od początku pandemii trwały obawy o kolejne zamówienia w ramach umowy ramowej, ale jeszcze w listopadzie wydawało się, że Kolejom Mazowieckim uda się przejść przez kryzys nie ograniczając inwestycji. Teraz jednak samorząd województwa, w odpowiedzi na interpelację radnego Wojciecha Zabłockiego, poinformował, że nie jest planowane zawarcie umowy na dostawę 10 krótkich ezetów do obsługi tras w okolicach Radomia.

Jednocześnie samorząd potwierdził chęć realizacji pozostałych zamówień: na dostawę 15 EZT dla trasy: Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Modlin tymczasowa zmiana na: Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Nasielsk. Termin podpisania umowy zaplanowany jest już w krótce, na 25 lub 26 lutego 2021 roku; oraz na 16 EZT dla trasy: Warszawa – Tłuszcz. Zawarcie tej umowy zaplanowane jest na styczeń 2022 r. Miejscem docelowym serwisowania wszystkich pojazdów pięcioczłonowych (61 sztuk) jest przygotowywana do budowy hala na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji w Sochaczewie.

Szansa dla Radomia z KPO


Radny pytał, czy rezygnacja z inwestycji w zakupy pociągów, które miały stacjonować w Radomiu, stanowi odpowiedź Marszałka na pojawiające się w mediach informacje dotyczące planów związanych z reformą struktur administracyjnych Mazowsza. Urząd Marszałkowski zaprzecza. – Ze względu na obecną sytuację społeczno-gospodarczą związaną z epidemią COVID-19, przewidywanymi spadkami dochodów w budżecie Województwa Mazowieckiego, nie ma w tej chwili możliwości wyasygnowania dodatkowych środków na zakup taboru. Na chwilę obecną Spółka KM zrezygnowała (nie podpisała umowy wykonawczej) z tej inwestycji, gdzie przewidywany koszt zakupu 10 EZT wymaga finansowania ze środków własnych w wysokości ok. 116 mln zł – wyjaśnia UMWM.

Urząd Marszałkowski podkreśla na koniec, że w ramach projektu „Krajowy Program Odbudowy” Spółka KM złożyła fiszki na zakup taboru, w tym zakup 10 dwuczłonowych EZT do obsługi subregionu radomskiego. Więcej na ten temat pisaliśmy w tym miejscu.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5