Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Mazowieckie narzekają na opóźnione prace inwestycyjne PKP PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-11-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koleje Mazowieckie narzekają na opóźnione prace inwestycyjne PKP PLK
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Konferencja prasowa Kolei Mazowieckich zorganizowana w związku z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy było okazją do zapytania Kolei Mazowieckich o współpracę z PKP PLK.

Lista prac torowych, które odbywają się na Mazowszu i które, niestety, są opóźnione w stosunku do pierwotnego planu, jest spora. Największe utrudnienia występują na linii 7 z Warszawy w kierunku Lublina.

– Pomijając zejście wykonawcy z placu robót od Dęblina do Lublina, problemy występują także na odcinku do Warszawy do Dęblina. Tutaj roboty są opóźnione w stosunku do pierwotnego planu. Od grudnia prace miały rozpocząć się na odcinku Pilawa – Otwock, ale przeniesiono je na marzec 2019. Wtedy uruchomimy tam autobusową komunikację zastępczą – powiedział Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich. Zamknięcie odcinka Pilawa – Otwock potrwa w najlepszym wypadku rok.

Koleje Mazowieckie twardo sformułowały swoje stanowisko wobec modernizacji. Do PKP PLK przesłano pismo, w którym spółka nie zgadza się na kontynuowanie modernizacji linii 7 na mazowieckim odcinku przed otwarciem odcinka od Pilawy do Dęblina. – Przejście na kolejne odcinki bez zakończenia tego oznaczało by dla pasażerów i dla nas armagedon. Na to się nie zgadzamy – powiedział Grajda. Ostatecznie jeden tor między Pilawą a Dęblinem ma być otwarty w marcu. Rozkład jazdy daleki będzie od ideału, bo zmieścić się tu muszą także pociągi PKP Intercity, które przyjadą od strony Radomia.

Dalszy ciąg prac na linii do Białegostoku i Radomia

Kontynuowane są prace na Rail Baltice. Koleje Mazowieckie ulepszą tu rozkład wprowadzając przyspieszone pociągi z Małkini i Łochowa do stolicy. Skończą one bieg w Warszawie Zachodniej. – Pełne otwarcie szlaku w okolicy Małkini po raz kolejny jest przekładane. Na razie radzimy sobie w ten sposób, że w kilku pociągach PKP Intercity, które mają priorytet przejazdowy, honorowane są nasze bilety – powiedział Grajda.

Kolejne problemy będą mieć pasażerowie na linii radomskiej.

– Wkrótce rozpocznie się nareszcie przebudową odcinka linii kolejowej Warka – Radom. Stanie się to w marcu. Należy spodziewać się wprowadzenia komunikacji zastępczej. Niektóre pociągi przetrasujemy przez CMK, tak jak przyspieszonego „Radomiaka”. – powiadomił Dariusz Grajda.

Przepustowość linii średnicowej na wyczerpaniu

Koleje Mazowieckie narzekają też na wyczerpującą się przepustowość linii średnicowej w godzinach szczytu.

– Niestety od godziny 15 do 17 więcej pociągów przez średnicę nie możemy już puścić, nawet gdybyśmy chcieli. Część pociągów z Warszawy w kierunku Zachodnim chętnie uruchamialibyśmy z Warszawy Zachodniej, ale na tej najbardziej obciążonej ruchem stacji w Polsce trudno znaleźć wolną krawędź peronową. Dobra wiadomość jest taka, że PKP PLK rozpoczyna naprawę drugiego toru na Moście Gdańskim. To z pewnością pozwoli na poprawę oferty na linii obwodowej – dodał przedstawiciel Kolei Mazowieckich.

Spółka nie wie czy PKP PLK w ciągu najbliższych lat podejmie się remontu linii średnicowej na odcinku w tunelu i czy remont zostanie wykonany jednocześnie na linii podmiejskiej i dalekobieżnej. – Wiemy tyle co Pan, a wiedzę czerpiemy głównie z artykułów – powiedział do dziennikarza „RK” Dariusz Grajda.

Informacja pasażerska to "poważny mankament"

Koleje Mazowieckie zwróciły uwagę na problem jakości informacji pasażerskiej na warszawskich i podwarszawskich stacjach.

– Trudno nam zrozumieć, dlaczego na bardzo wielu stacjach na węźle warszawskim informacja pasażerska od lat znajduje się w „fazie testów” i dlaczego często wprowadza w błąd pasażerów. Tak jest od lat na linii działdowskiej (w kierunku Gdańska – dop. red), a teraz na zmodernizowanej linii 447. Dla pasażerów to poważny mankament – powiedział Dariusz Grajda.

Potwierdził ponadto, że w sezonie letnim 2019 roku spółka ponownie uruchomi Pociąg Słoneczny. Natomiast nowymi Flirtami, których spółka zamówiła 71, mamy szansę pojechać w grudniu 2019. – Pojazdy są w fazie produkcji. Być może pierwszy gotowy pojazd uda się pokazać na targach TRako w Gdańsku we wrześniu 2019 – ocenił Grajda.

Spółka ma zapewniony byt na Mazowszu do końca roku 2030. Do tego czasu ma umowę z urzędem marszałkowskim. Po tym okresie Mazowsze, podobnie jak inne regiony, będzie musiało organizować przetargi na obsługę linii.

Informację o zmianach w rozkładzie jazdy Kolei Mazowieckich publikujemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5