Koleje Mazowieckie podjęły decyzję o udzieleniu zamówienia z wolnej ręki na naprawę P4 szynobusów z serii VT627. Prace wykona firma CSI Invest, a umowę w tej sprawie podpisano pod koniec października. Na naprawę każdego z pociągów przewidziano po 55 dni.
Kilka dni temu w Europejskim Dzienniku Zamówień Publicznych pojawiła się informacja dotycząca zawarcia umowy z wolnej ręki na naprawę poziomu P4 szynobusów VT627, należących do Kolei Mazowieckich. Przewoźnik realizuje więc
zapowiadane na naszych łamach naprawy okresowe, które mają zapewnić kursowanie niemieckich pojazdów co najmniej do 2027 roku.
Naprawa spowodowana “Pilną potrzebą”
W ostatnim czasie Koleje Mazowieckie już dwukrotnie próbowały naprawić spalinowe pociągi, które dotarły do Polski między 2005 i 2006 rokiem. Oba postępowania przetargowe na to zadanie zostały jednak unieważnione, zarówno ze względów formalnych jak i cenowych (oferty znacznie przewyższały budżet przewoźnika).
Dlaczego więc teraz udało się wybrać wykonawcę, którym została firma CSI Invest?
“Z uwagi na pilną potrzebę wykonania naprawy w poziomie utrzymania P4 spalinowych autobusów szynowych serii VT627 zachodzi konieczność udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki firmie CSI INVEST” – możemy przeczytać w informacji o wyborze wykonawcy.
Przydatne na liniach lokalnych
Umowa na wykonanie naprawy P4 wraz z pracami dodatkowymi została zawarta 19 października bieżącego roku, a jej wartość to niespełna 4,242 miliona złotych netto. W ramach kontraktu naprawę rewizyjną przejdą cztery szynobusy z serii VT627, oznaczone numerami 101, 102, 104 oraz 105. Są one przeznaczone do kursowania na trasach spalinowych o mniejszych potokach podróżnych, a więc Kutno – Płock czy też Nasielsk – Sierpc. Naprawa każdego z szynobusów ma potrwać maksymalnie 55 dni
Więcej o wszystkich pojazdach z tej rodziny
można przeczytać tutaj.