Koleje Mazowieckie unieważniły przetarg na zaprojektowanie i budowę nowej hali, w której odbywać się ma serwis elektrycznych zespołów trakcyjnych Kolei Mazowieckich.
Przetarg na budowę zupełnie nowego obiektu, który ma odpowiadać za utrzymanie bieżące pociągów Kolei Mazowieckich, ruszył w końcu maja 2022 roku. Okazało się, że w konkursie ofert wpłynęła tylko jedna oferta, od konsorcjum znanej na rynku firmy Agat z Koluszek i Inżynierii Rzeszów. Niestety znacznie przekroczyła ona kosztorys. Potencjalny wykonawca oczekiwał bowiem 79,8 mln złotych brutto, a Koleje Mazowieckie mogły zapewnić jedynie 52,8 mln złotych. Dla przewoźnika to kwota zaporowa i nie zdecydował się na wdrożenie kolejnego trybu postępowania i podpisanie umowy. Przetarg został unieważniony.
Przypomnijmy, że chce zaprojektować i wybudować bazę utrzymaniowo-naprawczą pojazdów kolejowych przy ul. Tadeusza Mazowieckiego w Radomiu. Inwestycja wraz z projektem ma zostać zrealizowana w ciągu dwóch lat od podpisania umowy.
Radomscy radni we wrześniu zgodzili się sprzedać kolejarzom działkę, na której powstanie baza, za pół ceny. Hala ma mieć prawie 100 metrów, co wystarczy, by obsługiwać w niej wszystkie zespoły trakcyjne Kolei Mazowieckich. Bazę należy zbudować wraz z wyposażeniem – warsztatami, akumulatorownią i magazynem oraz garażem, należy zbudować obiekt socjalno-biurowy, sprężarkownię, kotłownię, magazyn materiałów niebezpiecznych, pomieszczenia na odpady przemysłowe i myjnię taboru. Koleje Mazowieckie wymagały co najmniej 5-letniej gwarancji jakości na wybudowaną bazę wraz z infrastrukturą kolejową oraz 3 letniej gwarancji jakości na dostarczone urządzenia i maszyny.
Koleje Mazowieckie zastanawiają się nad kolejnymi krokami. O tym, czy pojawi się nowy przetarg, być może ze zmienionym zakresem zadania, dowiemy się za kilka tygodni.