Najstarsze, niezmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne EN57 znikną z mazowieckich torów do 2018. Taką deklarację złożył członek zarządu Kolei Mazowieckich Czesław Sulima.
– Ogłosiliśmy przetarg na naprawę w poziomie utrzymania P4 dla EZT serii EN57 i AKM oraz naprawę w poziomie utrzymania P5 połączoną z modernizacją aż 39 pojazdów. Cały proces chcemy zakończyć do 31 maja 2017 r. Na tym zakończymy modernizacje EN57 w poziomie P5. Zakładamy, że najstarsze pojazdy tej serii będą wycofywane z eksploatacji w latach 2017-2018. Wkroczymy więc w erę wyłącznie nowych i zmodernizowanych pociągów w Kolejach Mazowieckich – powiedział członek zarządu Kolei Mazowieckich Czesław Sulima.
Zapytaliśmy również o możliwe opóźnienia w dostawach piętrowych wagonów i lokomotyw elektrycznych z Pesy Bydgoszcz.
– Trudno mówić w tej chwili o zagrożeniu. Mamy obietnicę zarządu Pesy Bydgoszcz, że umowa zostanie zrealizowana do końca roku. Wiem, że produkcja pociągów, która absorbuje środki unijne, ma tam priorytet. Patrzę na to optymistycznie, bo często bywam w Bydgoszczy i dostrzegam postęp w produkcji. Przekonują mnie też testy, które właśnie trwają na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Rokowania są dobre. Dodatkowy termin dostaw wszystkich pojazdów to 7 grudnia – dodał Czesław Sulima.
Całą rozmowę z Czesławem Sulimą na temat planów taborowych Kolei Mazowieckich przeczytasz w najbliższym wydaniu miesięcznika Rynek Kolejowy.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.