Partnerzy serwisu:
Przetargi

Koleje Mazowieckie: Droga oferta naprawy piętrowych Bombardierów [aktualizacja]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
Koleje Mazowieckie: Droga oferta naprawy piętrowych Bombardierów [aktualizacja]
fot. KM
Nie udało się wybrać wykonawcy napraw najstarszych wagonów piętrowych Kolei Mazowieckich. Z powodu zbyt drogich ofert zamawiający unieważnił tę część zamówienia - kolejny przetarg ma być ogłoszony pod koniec lutego. W kosztorysie zmieścili się za to chętni do podobnych prac przy młodszych wagonach wyprodukowanych przez Pesę.

W ubiegłym roku mazowiecki przewoźnik ogłosił przetarg na wykonanie napraw P4 i P5 łącznie 59 wagonów piętrowych. Przedmiotem prac miało być 20 wagonów środkowych 416B i 2 sterowniczych 316B (seria Pesa Sundeck z 2015 r.), a także 26 wagonów środkowych serii Bpz i 11 sterowniczych ABpbdzf produkcji Bombardier Transportation (rodzina Twindexx) z 2008 r. Zamówienie podzielono na dwie części według producentów: pierwsza obejmowała naprawy P4 pojazdów Pesy, druga – Bombardiera (jako starsze i bardziej wyeksploatowane wytypowano je do prac poziomu P5). Wszystkie wagony miały też mieć wymienione koła monoblokowe, a wyroby Pesy – również tarcze hamulcowe.

Kosztorys inwestorski dla części pierwszej to 32 718 000 zł brutto. Obie złożone oferty mieszczą się w cenie. Tańszą propozycję (32 184 426 zł) przedstawiło konsorcjum Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Nieco drożej – na 32 577 730 zł – wyceniło swoje usługi konsorcjum CSI Invest oraz Public Transport Service.

Za cenę można otrzymać 85% punktów. Pozostałe zależą od trzech kryteriów: terminu i zakresu gwarancji oraz przyspieszenia terminów wykonania napraw poszczególnych wagonów (tabor piętrowy jest dla KM szczególnie cenny jako wykorzystywany do obsługi najbardziej obciążonych połączeń, w tym również przyspieszonych). Również pod tym ostatnim względem oferta Pesy i ZNTK jest korzystniejsza: naprawa każdego wagonu ma trwać 36 dni kalendarzowych, podczas gdy konkurenci deklarują, że potrzebują na to o 4 dni więcej.

Drugie zadanie KM wyceniły na 57 785 400 zł brutto. Tu jednak nie udało się uzyskać oferty mieszczącej się w tej kwocie. Konsorcjum Public Transport Service – CSI Invest (firmy znane z części pierwszej) zażądało za prace przy wagonach Bombardiera 79 536 031,20 zł, a spadkobierca producenta (Alstom Konstal) – 110 512 691,91 zł. Wobec tak znacznego przekroczenia kosztorysu zamawiający unieważnił wczoraj postępowanie w zakresie drugiej części zamówienia.

- Ogłoszenie kolejnego postępowania na wykonanie napraw w poziomie P5 wagonów piętrowych (sterowniczych i środkowych) produkcji Bombardiera planujemy ogłosić w trzeciej dekadzie lutego br. Wagony będą systematycznie wyłączane z ruchu, rozpoczynając od przełomu lipca i sierpnia br. do końca przyszłego roku. Przewidujemy, że jednocześnie wyłączonych z eksploatacji zostanie maksymalnie 6 wagonów. W tym czasie nie planujemy zastępowania ich taborem wypożyczanym – poinformowało biuro prasowe Kolei Mazowieckich w odpowiedzi na nasze pytania.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5