Pociągi Kolei Mazowieckich od dnia 19 września będą dojeżdżały do Czyżewa na linii Rail Baltica Warszawa – Białystok. To zmiana, o którą apelowali w ubiegłym roku mieszkańcy.
Na początek cofnijmy się do grudnia 2020 roku. Wszedł wówczas w życie rozkład jazdy, według którego nowe perony na przystankach Zaręby Kościelne, Kietlanka i Szulborze Wielkie przy linii Rail Baltica
nie były obsługiwane przez żaden pociąg pasażerski.
Długo oczekiwane połączenia po modernizowanej Rail Baltice
Sytuacja poprawiła się w marcu, kiedy to samorząd województwa mazowieckiego w końcu uruchomił połączenia. Było ich jednak zdaniem mieszkańców zbyt mało, a do tego część prowadziła tylko do Małkini, gdzie trzeba było się przesiąść. Przewoźnik uzasadniał poprawę oferty od postępów modernizacji linii kolejowej przez PKP PLK.
Moment ten w końcu nadszedł. – W związku z zakończeniem kolejnej fazy modernizacji linii nr 6 pociągi Kolei Mazowieckich od dnia 19 września będą dojeżdżały do Czyżewa. Zmiana ta umożliwi dotarcie do tego miasta na skraju województw mazowieckiego i podlaskiego. Pasażerowie z Czyżewa zyskają 7 par połączeń które umożliwią dojazdy do Zarębów Kościelnych, Małkini i przede wszystkim Warszawy – poinformowały Koleje Mazowieckie.
Jak informuje PKP PLK, na wciąż modernizowanej stacji Czyżew podróżni skorzystają z peronu nr 2. Przygotowane zostało tymczasowe przejście w poziomie szyn. W zakresie inwestycji jest budowa przejścia podziemnego, które zapewni bezpieczną i wygodną komunikację, w tym możliwość przejścia na drugą stronę miasta. Przygotowana jest część obiektu – pochylnia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania.
Postępy prac na linii do Białegostoku
Warta 3,3 mld zł modernizacja międzynarodowej trasy Rail Baltica na odcinku między Czyżewem a Białymstokiem
rozpoczęła się we wrześniu 2020 roku. Jak podaje inwestor, od lutego w Czyżewie działa nowa nastawnia. W Szepietowie podróżni korzystają już z dwóch nowych peronów. Budowane jest przejście podziemne. Przebudowywane są perony na przystankach Bojary, Baciuty, Trypucie i Niewodnica.
W Białymstoku są roboty przy peronach, przejściu podziemnym i zadaszeniu na stacji. W Uhowie nad Narwią powstaje konstrukcja drugiego mostu kolejowego. Prace mają się skończyć w 2023 roku.