Koleje Małopolskie otworzyły oferty w przetargu na dostawy czterech ezt-ów. O zamówienie tradycyjnie rywalizują Pesa i Newag. Faworytem jest producent z Bydgoszczy – o ile Koleje Małopolskie zdecydują się na zwiększenie budżetu.
Przedmiotem
zamówienia jest dostawa czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń pasażerskich w na liniach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zamówienie obejmuje również świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczej przez okres 5 lat, do poziomu utrzymania P4 włącznie, w przewidywanym średniodobowym przebiegu jednego ezt 500 km.
Dzisiaj (7 grudnia) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Wartość oferty Pesy wynosi 110,9 mln zł brutto, z czego 95,7 mln zł stanowi koszt dostaw czterech pojazdów, a 15,2 mln zł to usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza. Gwarancja to 120 miesięcy. Newag złożył ofertę na kwotę 111,9 mln zł brutto, z czego 94,2 mln zł to dostawa pojazdów, a 17,7 mln zł to usługa usługa serwisowo-utrzymaniowo-naprawcza. Nowosądecki producent zaoferował 60-miesięczną gwarancję. Obie oferty przekraczają budżet, wynoszący 89,7 mln zł brutto.
O wyborze decydują cena dostawy czterech ezt-ów (55%) oraz gwarancja jakości i rękojmia za wady (45%). W tej sytuacji faworytem jest Pesa, która nadrabia gwarancją – o ile oczywiście zamawiający zdecyduje się zwiększyć środki i rozstrzygnąć przetarg. Na dostawy przeznaczono 22 miesięcy.