Koleje Małopolskie dołączają do przewoźników pasażerskich chcących wynająć zespoły trakcyjne do końca tego roku. Potrzebują dwóch trójczłonowych jednostek o prędkości maksymalnej 120 km/h.
Koleje Małopolskie ogłosiły przetarg na dzierżawę dwóch ezetów od 15 marca do końca tego roku. Dostarczone pociągi muszą być tej samej serii, kompatybilne i współpracujące między sobą w zakresie trakcji wielokrotnej. Liczbę członów pojedynczego zespołu określono na co najmniej trzy. Zapisano możliwość wykonania uproszczonej próby hamulca możliwe z panelu operatorskiego w kabinie maszynisty, a prędkość eksploatacyjna pojazdów ma być nie mniejsza niż 120 km/h.
Liczba miejsc w pojeździe nie mniejsza niż 300, w tym siedzących nie mniejsza niż 150 (dla obliczenia liczby miejsc stojących należy przyjąć wskaźnik 4 osoby/m2), napęd pojazdu – realizowany silnikami trakcyjnymi asynchronicznymi prądu przemiennego o łącznej mocy dla pojedynczego pojazdu min. 900 kW oraz wyposażone w co najmniej 1 toaletę w systemie zamkniętym, przystosowaną dla potrzeb osób niepełnosprawnych. To wyklucza
pojazdy 14WE, na których wynajem mają ochotę Koleje Śląskie i SKM Warszawa.
Pojazdy muszą być wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny maszynisty, cyfrowy monitoring zewnętrzny i wewnętrzny. Ciekawy jest zapis o możliwości montażu co najmniej jednego automatu biletowego. Jedynym kryterium wyboru dostawcy jest cena.