Grzegorz Stawowy, prezes zarządu Kolei Małopolskich, poinformował, że po wielomiesięcznych nieskutecznych dyskusjach z PKP SA na temat dzierżawy terenu pod bazę techniczną, spółka dogadała się z miastem Oświęcim, które udostępni jej grunt pod namiotową halę obsługową.
Grzegorz Stawowy, prezes zarządu Kolei Małopolskich, poinformował, że po wielomiesięcznych dyskusjach z PKP SA na temat dzierżawy terenu, spółka dogadała się z miastem Oświęcim, które udostępni jej grunt pod halę obsługową.
– Uprzejmie informuję, że pomimo trudności piętrzonych przez PKP SA, udało sie znaleźć odpowiedni grunt, przeprowadzić dobre negocjacje i w dniu dzisiejszym podpisać umowę dzierżawy na 15000 m kw gruntu z lokalizowanymi na nich 5 parami torów odstawczych, rozjazdami, oświetleniem oraz kanałem do przeglądów – napisał Grzegorz Stawowy.
Hala stanie latem 2019
Nowa hala Kolei Małopolskich powstanie w Oświęcimiu. Umowa dotyczy torów odstawczych tzw. "JAPANA" przy dworcu kolejowym w Oświęcimiu. – Wspólnie z prezydentem Oświęcimia Panem Januszem Chwierutem podpisaliśmy dzisiaj umowę dzierżawy na okres 3 lat z możliwością jej przedłużenia – napisał prezes KM.
Po 19 listopada Koleje Małopolskie mają rozpocząć porządkowanie nieruchomości. Spółka chce tam postawić halę namiotową na 3 torach, wybudować 3 kanały do przeglądów pociągów, zakupić myjkę oraz pojazd sanitarny. – Choć nie jest to rozwiązanie optymalne, Koleje Małopolskie pozyskały teren pod zaplecze techniczne, gdzie będą wykonywane przeglądy poziomu podstawowego P1 oraz inne czynności związane z utrzymaniem taboru. Planowany termin uruchomienia zaplecza to wakacje 2019 roku – dodaje Stawowy.
Rozmowy z PKP SA zakończone fiaskiem
Koleje Małopolskie od kilkunastu miesięcy
negocjowały z PKP SA możliwość wynajęcia terenu pod budowę zaplecza do przeglądów pociągów przy ul. Składowej w Krakowie. Długotrwałe negocjacje nie przyniosły rezultatów, a z końcem kwietnia Ministerstwo Infrastruktury poinformowało „RK”, że terenem przy Składowej zainteresowane są także... Przewozy Regionalne, które mają już w Krakowie zaplecze techniczne.
W efekcie Koleje Małopolskie uzyskają zaplecze techniczne do bieżącej i awaryjnej obsługi swoich składów, tym samym nie będą już musiały wysyłać pociągów do Dębicy, Nowego Sącza czy Katowic. Zlecenia stracą także Przewozy Regionalne, które wykonują część czynności obsługowych dla pociągów Kolei Małopolskich w bazie w Krakowie. Na namiotową bazę przewoźnik prawdopodobnie otrzyma unijne dofinansowanie.