Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Małopolskie: EN57AL z Zachodniego Pomorza pojadą na SKA2

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
09-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-08-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Małopolskie: EN57AL z Zachodniego Pomorza pojadą na SKA2
Fot. Mateusz Janiak, SM42.plEN57AL jeszcze w Kołobrzegu
Wzmocnienie floty na czas kumulacji napraw okresowych, a później uruchomienie większej liczby pociągów, w tym również specjalnych rowerowych - to motywy, które skłoniły Koleje Małopolskie do złożenia oferty zakupu używanych EN57AL. Mimo wieku i ograniczeń konstrukcyjnych jednostki tej serii wciąż mogą być atrakcyjnym uzupełnieniem taboru dla przewoźników, którzy mają pomysł na ich wykorzystanie.

Jak pisaliśmy wczoraj, w przetargu województwa zachodniopomorskiego, które sprzedaje sześć zmodernizowanych EZT EN57AL, pojawiła się druga, zaskakująca oferta. Oprócz Polregio, które już wcześniej kupowało od samorządu podobne jednostki, ofertę złożyły bowiem Koleje Małopolskie. Co więcej, ich propozycja jest nieco korzystniejsza finansowo, więc nowym właścicielem pojazdów zostaną zapewne właśnie one.

– Decyzja o złożeniu oferty przez Koleje Małopolskie w przetargu na sprzedaż używanych pojazdów wynika między innymi z przewidywanej kumulacji przeglądów wyższych poziomów (P3-P5) dla części obecnie użytkowanego taboru, która nastąpi w najbliższych latach – wyjaśnia małopolski przewoźnik.

Z odpowiedzi, którą otrzymaliśmy z Działu Marketingu spółki, wynika, że znaczenie miały także plany dalszego zwiększania liczby połączeń. Zmodernizowane EN57 uznano za najlepsze z dostępnych rozwiązań. – Po analizie możliwych opcji pozyskania EZT na ten okres (...) Spółka zdecydowała o złożeniu oferty na zakup EN57AL wystawionych do sprzedaży przez Województwo Zachodniopomorskie – argumentują przedstawiciele KMŁ. Jak dodają, pojazdy te cieszą się dobrą opinią użytkowników i są sprawdzone w eksploatacji.

Ze względu na ich parametry i pojemność przewoźnik zamierza wykorzystać EN57AL do obsługi – między innymi – linii SKA2 Oświęcim – Skawina – Kraków – Sędziszów. Możliwe będzie jednak skierowanie ich także na pozostałe trasy Kolei Małopolskich. KMŁ zamierzają uruchamiać sezonowe połączenia na trasach cieszących się dużym zainteresowaniem rowerzystów, których w Małopolsce nie brakuje. Prawdopodobny nowy właściciel jednostek przypomina, że konfiguracja wnętrza dwóch z sześciu pojazdów umożliwia wygodny przewóz nawet do 30 rowerów.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Tabor i technika

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Daniel Siwak 28 października 2024

Paweł Pachoł wiceprezesem Kolei Małopolskich

Biznes

Paweł Pachoł wiceprezesem Kolei Małopolskich

Daniel Siwak 04 października 2024

Koleje Małopolskie przewiozły już 60 mln pasażerów

Pasażer

Koleje Małopolskie przewiozły już 60 mln pasażerów

UMWM, oprac. ms. 28 września 2024

Radosław Włoszek prezesem Kolei Małopolskich

Biznes

Radosław Włoszek prezesem Kolei Małopolskich

Michał Szymajda 25 lipca 2024

Zobacz również:

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Tabor i technika

EN57AL w Kolejach Małopolskich. Wiadomo, jak będą wyglądały

Daniel Siwak 28 października 2024

Paweł Pachoł wiceprezesem Kolei Małopolskich

Biznes

Paweł Pachoł wiceprezesem Kolei Małopolskich

Daniel Siwak 04 października 2024

Koleje Małopolskie przewiozły już 60 mln pasażerów

Pasażer

Koleje Małopolskie przewiozły już 60 mln pasażerów

UMWM, oprac. ms. 28 września 2024

Radosław Włoszek prezesem Kolei Małopolskich

Biznes

Radosław Włoszek prezesem Kolei Małopolskich

Michał Szymajda 25 lipca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5