Z zachodniopomorskich torów już wkrótce znikną najstarsze pociągi elektryczne. W przetargu na sprzedaż sześciu zmodernizowanych składów EN57AL należących do Województwa Zachodniopomorskiego złożono dwie oferty.
Zachodnie Pomorze wystawiło na sprzedaż sześć zmodernizowanych EN57 (1530,1528, 1296, 1574, 1519, 1522) w końcu kwietnia 2024. Cena wywoławcza każdego została określona w wysokości 4,5 mln zł netto, łącznie cena wywoławcza wynosiła 27 mln zł netto. Pojazdy w 2022 roku pojazdy przeszły naprawę poziomu P4, a dodatkowo podczas przeglądu P4 dwa z nich (o numerach 1530 i 1522) zostały przystosowane do przewozu minimum 30 sztuk rowerów (tym samym region pozbył się świeżo pozyskanych pojazdów do przewozu dużej liczby rowerów). Są w dobrym stanie.
– Konsekwentnie odnawiamy naszą flotę, mamy najnowocześniejszy tabor w kraju. Realizowana jest obecnie umowa na zakup kolejnych 8 elektrycznych czteroczłonowych zespołów trakcyjnych, dzięki czemu możemy sprzedać starsze pojazdy – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Okazuje się, że oferty kupna na komplet zespołów trakcyjnych złożyły dwa podmioty: Polregio, które wcześniej
odkupiło już pojazdy od Zachodniego Pomorza, zaproponowało kwotę 37,2 mln zł netto. Niespodzianką jest natomiast oferta od Kolei Małopolskich, które chce za sześć pojazdów zapłacić nieco więcej, bo - 37,8 mln zł netto. Do tej pory ten operator dysponował niemal wyłącznie fabrycznie nowymi pojazdami i takie też,
z Newagu, kupił w ostatnich miesiącach. Dlatego udział w przetargu KM to spore zaskoczenie (zapytaliśmy operatora o przeznaczenie dla pojazdów).
– Komisja przetargowa finalizuje prace, po ich zakończeniu pojazdy zostaną przekazane nowemu właścicielowi – napisał samorząd Zachodniego Pomorza, który operuje już niemal wyłącznie nowymi jednostkami przy pomocy operatora Polregio. Newag kontynuuje
dostawy Impulsów 2 dla tego regionu.