Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Małopolskie chcą kupić zachodniopomorskie EN57AL

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Małopolskie chcą kupić zachodniopomorskie EN57AL
Fot. UMWZPEN57AL wystawiona na sprzedaż
Z zachodniopomorskich torów już wkrótce znikną najstarsze pociągi elektryczne. W przetargu na sprzedaż sześciu zmodernizowanych składów EN57AL należących do Województwa Zachodniopomorskiego złożono dwie oferty.

Zachodnie Pomorze wystawiło na sprzedaż sześć zmodernizowanych EN57 (1530,1528, 1296, 1574, 1519, 1522) w końcu kwietnia 2024. Cena wywoławcza każdego została określona w wysokości 4,5 mln zł netto, łącznie cena wywoławcza wynosiła 27 mln zł netto. Pojazdy w 2022 roku pojazdy przeszły naprawę poziomu P4, a dodatkowo podczas przeglądu P4 dwa z nich (o numerach 1530 i 1522) zostały przystosowane do przewozu minimum 30 sztuk rowerów (tym samym region pozbył się świeżo pozyskanych pojazdów do przewozu dużej liczby rowerów). Są w dobrym stanie.

– Konsekwentnie odnawiamy naszą flotę, mamy najnowocześniejszy tabor w kraju. Realizowana jest obecnie umowa na zakup kolejnych 8 elektrycznych czteroczłonowych zespołów trakcyjnych, dzięki czemu możemy sprzedać starsze pojazdy – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Okazuje się, że oferty kupna na komplet zespołów trakcyjnych złożyły dwa podmioty: Polregio, które wcześniej odkupiło już pojazdy od Zachodniego Pomorza, zaproponowało kwotę 37,2 mln zł netto. Niespodzianką jest natomiast oferta od Kolei Małopolskich, które chce za sześć pojazdów zapłacić nieco więcej, bo - 37,8 mln zł netto. Do tej pory ten operator dysponował niemal wyłącznie fabrycznie nowymi pojazdami i takie też, z Newagu, kupił w ostatnich miesiącach. Dlatego udział w przetargu KM to spore zaskoczenie (zapytaliśmy operatora o przeznaczenie dla pojazdów).

– Komisja przetargowa finalizuje prace, po ich zakończeniu pojazdy zostaną przekazane nowemu właścicielowi – napisał samorząd Zachodniego Pomorza, który operuje już niemal wyłącznie nowymi jednostkami przy pomocy operatora Polregio. Newag kontynuuje dostawy Impulsów 2 dla tego regionu.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Jakub Rösler 03 października 2021

Polregio kupiło dwa kolejne EN57AL od Pomorza Zachodniego

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Roman Czubiński 02 lipca 2020

Zachodniopomorskie sprzedaje zmodernizowane EN57AL

Infrastruktura

Zachodniopomorskie sprzedaje zmodernizowane EN57AL

Michał Szymajda 29 stycznia 2020

Przewozy Regionalne ogłaszają przetarg na naprawy EN57AL

Tabor i technika

Lubelskie zmodernizowane EN57 zniknęły z rozkładu jazdy

Tabor i technika

Lubelskie zmodernizowane EN57 zniknęły z rozkładu jazdy

jar, Rynek Kolejowy 11 stycznia 2017

Zobacz również:

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce “urowerowić” EN57AL

Jakub Rösler 03 października 2021

Polregio kupiło dwa kolejne EN57AL od Pomorza Zachodniego

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Tabor i technika

Zachodniopomorskie: Kolejne EN57AL na sprzedaż

Roman Czubiński 02 lipca 2020

Zachodniopomorskie sprzedaje zmodernizowane EN57AL

Infrastruktura

Zachodniopomorskie sprzedaje zmodernizowane EN57AL

Michał Szymajda 29 stycznia 2020

Przewozy Regionalne ogłaszają przetarg na naprawy EN57AL

Tabor i technika

Lubelskie zmodernizowane EN57 zniknęły z rozkładu jazdy

Tabor i technika

Lubelskie zmodernizowane EN57 zniknęły z rozkładu jazdy

jar, Rynek Kolejowy 11 stycznia 2017

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5