Siemens może świętować kolejny sukces. Niemiecki producent podpisał umowę ramową na produkcję 60 elektrycznych zespołów trakcyjnych Desiro dla klienta z Izraela.
Umowę podpisano 7 marca 2018 roku. Izrael zamawia Desiro w wersji HC, czyli „półpiętrowej”. Wagony znajdujące się w nich na początku i końcu składu posiadają wyłącznie jeden poziom, ale pośrednie - już dwa, tak jak tradycyjne wagony piętrowe. Tam gdzie podłoga pozbawiona jest stopni umieszczone będą przedziały dla osób na wózkach, rowerzystów i podróżnych z większym bagażem, w wagonach dwupoziomowych znajdą się niemal wyłącznie stałe siedzenia.
Na początek Siemens dostarczy 6 czterowagonych pojazdów oraz 18 sześciowagonowych. Producent będzie też odpowiadał za utrzymanie pociągów przez 15 lat od momentu ich odbioru przez Koleje Izraelskie. W tym celu zbuduje bazę serwisową w nadmorskim mieście Aszkelon. Cały kontrakt wart jest 900 milionów euro. To pierwszy przypadek sprzedaży pojazdów Desiro HC poza Niemcy.
Dostawy pojazdów rozłożone będą na aż 10 lat. Ma to związek z planami dalszej elektryfikacji linii kolejowym w Izraelu. Do przetargu stanęli następujący producenci: Alstom, Bombardier, Hitachi, Skoda i oczywiście Siemens.
W poprzednim roku duży kontrakt udało się w Izraelu uzyskać także Bombardierowi. Piszemy o tym
tutaj.