Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Izraelskie kupują 90 hybrydowych lokomotyw towarowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Izraelskie kupują 90 hybrydowych lokomotyw towarowych
fot. Golf Bravo - praca własna, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Izraelski przewoźnik narodowy chce odnowić swoją flotę lokomotyw do przewozów towarowych. Nowe pojazdy, przystosowane do dużych obciążeń, mają mieć napęd spalinowo-elektryczny. Zamawiający nie wyklucza zastosowania dodatkowych rozwiązań poprawiających ekologiczność floty.

Zamawiający oczekuje pojazdów sześcioosiowych, o nacisku na oś do 25 ton. Siła pociągowa ma wynosić co najmniej 500 kN, a prędkość maksymalna – 120 km/h.

Do typowego spalinowo-elektrycznego układu napędowego, umożliwiającego jazdę zarówno po liniach zelektryfikowanych, jak i pozbawionych sieci trakcyjnej, będą mogły być dodane także inne rozwiązania ograniczające ślad węglowy związany z eksploatacją pojazdów. Toczy się w tej sprawie dialog techniczny z potencjalnymi oferentami. Ostateczna decyzja ma zostać podjęta w oparciu o analizę ekonomiczną z uwzględnieniem kryterium dostępności.

Pierwsza partia nowych pojazdów ma liczyć 20 egzemplarzy. Mają one zostać dostarczone do końca 2026 r. Termin dostawy pozostałych jest znacznie bardziej odległy: całość zamówienia ma zostać zrealizowana dopiero w roku 2040.

Izraelski przewoźnik odnawia i rozbudowuje swoją flotę dość konsekwentnie. Przed blisko trzema laty podpisał kontrakt z Alstomem na dostawę kolejnej serii elektrowozów Traxx. W dziedzinie taboru pasażerskiego Koleje Izraelskie – w związku z rosnącymi przewozami – stawiają natomiast na wagony piętrowe, a także na półpiętrowe elektryczne zespoły trakcyjne produkcji Siemensa.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk: Kolejne Swingi do naprawy głównej

Tabor i technika

Gdańsk: Kolejne Swingi do naprawy głównej

Roman Czubiński 18 sierpnia 2024

Pesa: Gama DualPower na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

Testy dualnej Gamy w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Testy dualnej Gamy w Żmigrodzie [zdjęcia]

Roman Czubiński 18 lipca 2024

Skąd PKP Intercity pozyskuje dodatkowe lokomotywy?

Tabor i technika

Zobacz również:

Gdańsk: Kolejne Swingi do naprawy głównej

Tabor i technika

Gdańsk: Kolejne Swingi do naprawy głównej

Roman Czubiński 18 sierpnia 2024

Pesa: Gama DualPower na ostatniej prostej [zdjęcia]

Tabor i technika

Testy dualnej Gamy w Żmigrodzie [zdjęcia]

Tabor i technika

Testy dualnej Gamy w Żmigrodzie [zdjęcia]

Roman Czubiński 18 lipca 2024

Skąd PKP Intercity pozyskuje dodatkowe lokomotywy?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5