Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Fińskie rozpoczęły eksploatację lokomotyw spalinowych Stadlera

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
05-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Fińskie rozpoczęły eksploatację lokomotyw spalinowych Stadlera
fot. VR
Koleje Fińskie wprowadziły do ruchu pierwszą z sześćdziesięciu zamówionych w Stadlerze uniwersalnych lokomotyw spalinowych.

VR (Koleje Fińskie) złożyły zamówienie na nowe jednokabinowe lokomotywy w 2019 roku. Stadler miał wyprodukować 60 takich pojazdów, ale w opcji cały czas pozostaje budowa 100 kolejnych. Pierwotnie zakładano, że szerokotorowe (w Finlandii rozstaw torów to 1520 mm) pojazdy z przekładnią elektryczną zostaną wprowadzone do eksploatacji w 2022 roku, jednak epidemia koronawirusa i konsekwencje z nią związane opóźniły produkcję o rok. Dostawy mają być kontynuowane do 2026 roku, również z rocznym opóźnieniem.

Pierwsza z lokomotyw rozpoczęła jazdę liniową na linii Kolari – Kemi. To najbardziej wysunięta na północ linia w kraju, a eksploatacja jej w trudnych warunkach zimowych na północy, będzie testem na niezawodność produktu. Wcześniej jednak Koleje Fińskie testowały już pojazd.

– Lokomotywy przeszły szeroko zakrojony program testów i są teraz gotowe do ruchu komercyjnego. Będą wykorzystywane głównie w ruchu towarowym, z uwagi na dużą siłę pociągową, dwukrotnie większa niż w przypadku starszych pojazdów. Nowa lokomotywa jest przyjazna dla klimatu, emisja CO2 stanowi zaledwie ułamek w porównaniu z naszą starą flotą diesli — powiedziała Ilkka Heiskanen, wiceprezeska VR. Ważną cechą pojazdu jest możliwość zamiany silnika spalinowego w przyszłości na inne, czyste źródło energii dla pojazdu.

Lokomotywy otrzymały oznaczenie Dr19. Ich testy w Finlandii miały miejsce od lutego 2022 roku. Producentem jest oddział Stadlera w hiszpańskiej Walencji, czyli dawny Vossloh, kupiony przez Szwajcarów.

Według VR, nowe lokomotywy mogą być wykorzystywane jako lokomotywy manewrowe oraz do przewozu towarów i pasażerów. Głównym celem zakupu są prace stacjach rozrządowych, terminalach towarowych i na niezelektryfikowanych liniach, które stanowią 45 procent fińskiej sieci kolejowej. Lokomotywy Stadlera będą mogły pracować w trakcji pojedynczej i wielokrotnej (do trzech lokomotyw). 
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Tabor i technika

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Jakub Madrjas 13 października 2023

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Michał Szymajda 10 października 2023

Zobacz również:

Koleje Fińskie wskazują Stadlera na dostawcę do 70 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Koleje Fińskie przejmują szwedzką Arrivę

Świat

Koleje Fińskie przejmują szwedzką Arrivę

Roman Czubiński 29 marca 2022

Pozostałe z wątku:

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Tabor i technika

Stadler podbija rynek wodorowy w USA

Jakub Madrjas 13 października 2023

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Tabor i technika

PKP Intercity ma już większość nowych Flirtów

Michał Szymajda 10 października 2023

Zobacz również:

Koleje Fińskie wskazują Stadlera na dostawcę do 70 zespołów trakcyjnych

Tabor i technika

Koleje Fińskie przejmują szwedzką Arrivę

Świat

Koleje Fińskie przejmują szwedzką Arrivę

Roman Czubiński 29 marca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5