Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Duńskie kupią 26 lokomotyw elektrycznych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Duńskie kupią 26 lokomotyw elektrycznych
fot. Rdo-ksj GFDLLokomotywa klasy ME
Duńskie Koleje Państwowe kupią 26 lokomotyw elektrycznych, które zastąpią lokomotywy spalinowe wyprodukowane przez Henschel na początku lat 80-tych.

Koleje Duńskie chcą kupić 26 lokomotyw dostosowanych do zasilania prądem przemiennym 25kV ac 50Hz, które będą napędzały pociągi pasażerskie złożone z dwupiętrowych wagonów Bombardiera w systemie push-pull. Pociągi te obsługują linie na wyspie Zelandia, na której leży Kopenhaga.

Koleje Duńskie zamierzają kupić nowe pojazdy z własnych środków finansowych, co jest możliwe gdyż długoletni kontrakt na obsługę linii kolejowych zapewnia spółce wymaganą płynność finansową. Nowe lokomotywy mają być eksploatowane od 2020 r.

Zakup elektrycznych lokomotyw pozwoli Duńskim Kolejom wycofać przestarzałe pojazdy spalinowe klasy ME wyprodukowane przez Henschel oraz zmniejszyć zależność od taboru klasy IC2 i IC4 wyprodukowanego przez AnsaldoBreda. Duńczycy planują w przyszłości zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych które zastąpią włoskie składy.

AnsaldoBreda dostarczał elektryczne zespoły trakcyjne klasy IC4 Kolejom Duńskim w latach 2007 – 2013. Kontrakt z włoskim producentem wzbudził wiele kontrowersji. AnsaldoBreda dostarczyło składy z dużym opóźnieniem a nowe pociągi okazały się bardzo awaryjne.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

PKP Intercity. Co z nowymi wagonami, push-pullami i starymi EP08?

Tabor i technika

Koleje Duńskie zamówiły kolejne zestawy wagonów w Talgo

Tabor i technika

Elektryczne pociągi w końcu połączą Kopenhagę z Hamburgiem

Tabor i technika

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Śšwiat

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 28 sierpnia 2014

Zobacz również:

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Fotorelacje

Pierwszy skład Talgo ICE-L dla DB przyjechał do Niemiec

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

PKP Intercity. Co z nowymi wagonami, push-pullami i starymi EP08?

Tabor i technika

Koleje Duńskie zamówiły kolejne zestawy wagonów w Talgo

Tabor i technika

Elektryczne pociągi w końcu połączą Kopenhagę z Hamburgiem

Tabor i technika

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Śšwiat

Koleje Duńskie przymierzają się do dużych inwestycji taborowych

Global Rail News/lp, Rynek Kolejowy 28 sierpnia 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5