Nie tylko Przewozy Regionalne mają kursować bez przetargu na torach Dolnego Śląska do 2030 roku. Umowę powierzenia przygotowano także dla Kolei Dolnośląskich.
Obecna umowa z samorządowym przewoźnikiem na wykonywanie połączeń w województwie wygasa w 2026 roku. Zgodnie z prawem, samorząd może przedłużyć umowę bez konieczności organizowania przetargu, maksymalnie do 2030 roku, jeśli ogłosi taki zamiar do końca 2018 roku. Z tej możliwości korzysta urząd marszałkowski, tym samym zrównując umowę KD
z umową z Polregio.Zgodnie z zasadami określonymi dla Polski w IV Pakiecie Kolejowym, dopiero po 2030 roku na obsługę linii organizowane będą przetargi, chyba, że któryś z samorządów będzie wyraźnie obstawiać przy organizacji przetargu wcześniej.
W ogłoszeniu o zamiarze powierzenia obsługi KD samorząd określił na jakich liniach będzie jeździł ten przewoźnik. Chodzi o trasy:
• Wrocław Gł. – Legnica – Węgliniec – Lubań Śląski/Zgorzelec
• Wrocław Gł. – Legnica – Żary – Forst
• (Żary –) Węgliniec
• Węgliniec – Zgorzelec – Görlitz – Lubań Śląski – Jelenia Góra
• Wrocław Główny – Legnica – Lubin – Głogów (na odcinku Legnica – Lubin przewoźnik uruchomi połączenia w połowie 2019 roku)
• Wrocław Główny – Oleśnica – Krotoszyn (w pełnej relacji od wiosny 2019)
• Wrocław Gł. – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna – Granica Państwa
• Świdnica – Wrocław Gł. – Trzebnica
• Wrocław Główny – Wrocław Wojnów – Jelcz Laskowice
• Legnica – Kłodzko Gł.
• Kłodzko Gł. – Wałbrzych Gł.
• Kłodzko Gł. – Kudowa Zdrój
• Wrocław Gł. – Rawicz
• Wałbrzych Gł. – Mieroszów – Meziměsti
• Sędzisław – Lubawka – Granica Państwa (pociąg w kooperacji z GW Train jeździ od 9 grudnia 2018).
• Wrocław Gł. – Siechnice – Jelcz Laskowice
• Wrocław Gł. – Kłodzko Gł. – Międzylesie – Lichkov
Zgodnie z zapowiedzianą umową powierzenia, przewoźnik będzie musiał zapewnić punktualność i niezawodność na poziomie co najmniej 95%.