Koleje Dolnośląskie niedawno ogłosiły postępowanie dotyczące przeprowadzenie naprawy poziomu P4 spalinowego zespołu trakcyjnego SA135-005. Zakres prac jest szeroki i obejmuje zarówno modernizację środka pojazdu jak również podwozia czy systemów napędowych. Samo zamówienie ma zostać wykonane w ciągu 120 dni od przekazania pojazdu wykonawcy.
Poza standardowymi pracami przewidzianymi dla przeglądu P4, Koleje Dolnośląskie chcą także, aby wykonawca prac wykonał nową malaturę pojazdu wraz z okleinami pociągu. Ponadto przewoźnik wymaga wymiany okien, podobnie jak wykładziny podłogowej oraz mechanizmów umożliwiających otwieranie drzwi przesuwno-odskocznych. Wymianie ma ulec także moduł WC w tym także drzwi do kabiny WC. W spalinowym pojeździe pojawią się ładowarki USB dla podróżnych, którzy będą mogli dzięki nim naładować swoje urządzenia mobilne.
Pojawią się także dwa dozowniki do dezynfekcji rąk. Wymianę przejdą także kosze na śmieci oraz rolety okienne. W obrębie drzwi wyjściowych pojawią się przyciski sygnalizujące chęć zatrzymania na przystankach na żądanie. Przy fotelach naprzeciwległych pojawią się zamontowane na stałe stoliczki. Całe oświetlenie wewnątrz pojazdu zostanie wymienione na Ledowe, podobne jak światła czołowe pociągu.
W kwestii podwozia, w pojeździe mają zostać wymienione zgarniacze czołowe, a zgarniacze torowe mają przejść naprawę w razie potrzeby. Na nowe zostaną także wymienione ślizgi oraz amortyzatory, podobnie będzie w przypadku akumulatorów. Gruntowny przegląd przejdzie system klimatyzacji, a wymianę przejdą także kotły grzewcze oraz nagrzewnice. Wymianie mają ulec także wszystkie koła monoblokowe oraz tarcze hamulcowe.
Wszystkie prace mają zostać wykonane w ciągu 120 dni od przekazania pojazdu do naprawy. W przetargu mogą startować wykonawcy, którzy w ciągu trzech ostatnich lat wykonali co najmniej jeden przegląd poziomu P3.2 lub też P4 pojazdów z serii SA135 lub z serii SA134. Oferty w postępowaniu można składać do 25 sierpnia bieżącego roku, a o wyborze najkorzystniejszej oferty zdecyduje cena.
SA135-005 został wyprodukowany w 2010 roku, kiedy to trafił na Dolny Śląsk. Od tego czasu jest wykorzystywany na trasach niezelektryfikowanych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.