Rozbudowa legnickiej hali serwisowej to długo oczekiwana inwestycja Kolei Dolnośląskich. Spółka właśnie wyłoniła w przetargu wykonawcę prac – firmę Berger Bau, która powinna rozpocząć prace we wrześniu.
Inwestycja, którą Koleje Dolnośląskie
próbują rozpocząć od kilku lat, jest coraz bliżej realizacji. - Inwestycja Kolei Dolnośląskich jest ważna dla całego województwa – nie tylko pozwoli przewoźnikowi na usamodzielnienie się w kontekście serwisowania pojazdów własnych, lecz w dłuższej perspektywie może stanowić miejsce pracy dla specjalistów z naszego regionu – zapewnia Cezary Przybylski, marszałek Województwa Dolnośląskiego cytowany w komunikacie. – W ostatnich latach obserwujemy dynamiczny rozwój dolnośląskiego przewoźnika, dlatego rozbudowa obiektów serwisowych stanowi istotny krok z punktu widzenia wszystkich inwestycji Kolei Dolnośląskich - dodaje.
Obiekt przy ul. Pątnowskiej ma zwiększyć możliwości serwisowe spółki. Dzięki wyposażeniu hali w odpowiedni system, na miejscu możliwe będzie dokonywanie przeglądów pojazdów do poziomu P4 (dokładne sprawdzenie stanu technicznego pojazdów wraz z wymianą podzespołów). Jak podkreślają KD, wpłynie to na zmniejszenie kosztów ponoszonych przez spółkę, ponieważ do tej pory wszystkie przeglądy tego typu wykonywane są przez podmioty zewnętrzne. - Modernizacja centrum serwisowego jest jednym z naszych priorytetowych zadań na najbliższe lata. Dzięki inwestycjom w nowy tabor stale rozwijamy działalność Kolei Dolnośląskich, a nowa hala pozwoli nam na uniezależnienie się od firm zewnętrznych, które dokonują przeglądów pojazdów kolejowych. Według naszych wyliczeń w szerszej perspektywie rozbudowa centrum wiązać się będzie z rocznymi oszczędnościami w wysokości paru milionów złotych – podkreśla Damian Stawikowski, prezes KD.
Zmodernizowana hala będzie wyposażona m.in. w wiaty, drogi wewnętrzne, nadziemną i podziemną infrastrukturę techniczną, zbiorniki i dystrybutory na paliwo. Uruchomienie kompleksu serwisowo-remontowego przewidywane jest do końca 2022 r. Łączny koszt inwestycji szacowany jest na około 45 mln zł. Część tej kwoty została zagwarantowana poprzez dofinansowanie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. W maju spółka podpisała z UMWD umowę o dofinansowaniu centrum serwisowego kwotą 30 mln zł. Pozwoliło to na zabezpieczenie znacznej części inwestycji, która będzie mieć wpływ na dalszą działalność regionalnego przewoźnika.