Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie szukają nawet 30 SZT. Jakie będą?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
30-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Dolnośląskie szukają nawet 30 SZT. Jakie będą?
fot. Michał SzymajdaSpalinowy zespół trakcyjny Kolei Dolnośląskich
Za kilka tygodni powinniśmy poznać producentów, którzy chcieliby dostarczyć od 10 do 30 spalinowych zespołów trakcyjnych na południe Polski. Nowe jednostki mają zabrać na pokład blisko 200 pasażerów i być homologowane na Czechy i Niemcy. To są podstawowe założenia przetargu Kolei Dolnośląskich.

Przedmiotem zamówienia dolnośląskiego przewoźnika jest 10 nowych, wieloczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych wraz z pakietem naprawczym oraz szkoleniami dla pracowników. Kontrakt mógłby być rozszerzony o kolejne 20 pojazdów, jeżeli Koleje Dolnośląskie zdecydują się skorzystać z prawa opcji.

Koleje Dolnośląskie z dwuczłonowymi SZT

Wymagany układ osi to: B'2'B', Bo'2'Bo', 2’+B’+2’ lub 2’+Bo’+2’, a sprzęg ma być automatyczny (typ 10) z możliwością sprzęgania mechanicznego, pneumatycznego i elektrycznego. Koleje Dolnośląskie oczekują, że SZT-y powinny posiadać 2 pary drzwi na cały pojazd. Chociaż w specyfikacji nie ma określonej długości, jaką miałyby mieć nowe pojazdy. Taki układ drzwi odznacza jednak, że będą to składy dwuczłonowe. Typ drzwi to odskokowo-przesuwne.

Co do wnętrza, to dolnośląski przewoźnik wskazał, że przestrzeń pasażerska ma być bezprzedziałowa, charakterystyczna dla klasy drugiej, z zastosowaniem wiatrołapów przy każdym z wejść do pojazdu. W środku będzie mogło podróżować 196 pasażerów, w tym 100 na miejscach siedzących i 6 na miejscach siedzących, ale rozkładanych.

Fotele pasażerskie mają być zaaranżowane w układzie 2+2 naprzeciwko siebie lub szeregowo, przy czym KD preferuje ten pierwszy układ. Każde z siedzeń ma posiadać w oparciu rozkładany stolik oraz automatyczny wieszak. Pod nimi z kolei ma znaleźć się gniazdko elektryczne oraz port USB. Fotele od strony przejścia muszą mieć zamontowane uchwyty dla osób stojących oraz tabliczki z numeracją miejsc.

W środku strefa dla najmłodszych, klimatyzacja, miejsca na 6 rowerów

Pasażerowie na wózkach będą mieli dwa specjalne miejsca, a na przewóz rowerów z kolei zaplanowano 6 miejsc. Ich lokalizacja oraz sposób mocowania do uzgodnienia z przewoźnikiem. Swoją specjalną strefę będą mieli najmłodsi podróżni. Będzie to wytypowane miejsce z fotelami naprzeciwległymi, z grą planszową na stolikach oraz kolorowymi obiciami foteli.

Wszystkie zamawiane pojazdy na wyposażeniu będą miały automatyczne defibrylatory AED. Co więcej, przy każdej z kabin po prawej stronie mają znaleźć się oznakowane miejsca dla drużyny konduktorskiej z zamykanymi szafkami i możliwością wygrodzenia taśmą.

Standardowo SZT-y będą wyposażone w klimatyzację, wyświetlacze zewnętrzne i wewnętrzne Systemu Informacji Pasażerskiej oraz system zliczania pasażerów. Dodatkowo Koleje Dolnośląskie wymagają dozowników do płyny antybakteryjnego do rąk w przestrzeni pasażerskiej.

SZT dla KD w trakcji ukrotnionej i z homologacją na Czechy i Niemcy

Konstrukcja spalinowych zespołów trakcyjnych powinna umożliwiać jazdę wielokrotną do 3 połączonych jednostek tego samego typu z możliwością sterowania wszystkimi urządzeniami z jednej kabiny sterowniczej. Co ważne, przewoźnik wymaga, żeby w momencie dostawy pojazdy muszą posiadać już dopuszczenie do ruchu po czeskiej i niemieckiej sieci kolejowej. Prędkość maksymalna została określona na 120 km/h.

Producenci zainteresowani dostawą pociągów mogą składać swoje oferty do 20 listopada. Jedynym i decydującym kryterium będzie zaproponowana cena pojazdów (100 proc.).

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dolnośląskie: Jubileusz trasy kolejowej do Trzebnicy

Prawo i polityka

Dolnośląskie: Jubileusz trasy kolejowej do Trzebnicy

Koleje Dolnośląskie, oprac. DS 18 października 2024

Newag przekazał 150 tysięcy złotych na powodzian z KD

Tabor i technika

Newag przekazał 150 tysięcy złotych na powodzian z KD

Michał Szymajda 11 października 2024

Koleje Dolnośląskie kupują nowe i używane spalinowe zespoły trakcyjne

Tabor i technika

To był hit Kolei Dolnośląskich. Co z wagonami rowerowymi?

Pasażer

Koleje Dolnośląskie będą miały 10 kolejnych Elfów

Tabor i technika

Zobacz również:

Dolnośląskie: Jubileusz trasy kolejowej do Trzebnicy

Prawo i polityka

Dolnośląskie: Jubileusz trasy kolejowej do Trzebnicy

Koleje Dolnośląskie, oprac. DS 18 października 2024

Newag przekazał 150 tysięcy złotych na powodzian z KD

Tabor i technika

Newag przekazał 150 tysięcy złotych na powodzian z KD

Michał Szymajda 11 października 2024

Koleje Dolnośląskie kupują nowe i używane spalinowe zespoły trakcyjne

Tabor i technika

To był hit Kolei Dolnośląskich. Co z wagonami rowerowymi?

Pasażer

Koleje Dolnośląskie będą miały 10 kolejnych Elfów

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5