2025 rok będzie kolejnym, rekordowym dla Kolei Dolnośląskich pod kątem pokonanych kilometrów. Począwszy od 15 grudnia przewoźnik uruchomi najwięcej pociągów w swojej historii - informują KD.
Uruchamiane przez KD pociągi mają w roku 2025 pokonać łącznie ok. 15 milionów kilometrów. Przewoźnik zaoferuje większą liczbę par połączeń na wielu liniach, a także szybszy czas przejazdu — głównie do miejscowości położonych na ziemi kłodzkiej. — Tradycyjnie prosimy wtedy pasażerów o sprawdzenie godziny odjazdu swojego pociągu w drodze do pracy, na uczelnię czy do szkoły, bo wraz z nowym rozkładem jazdy zmienią się godziny kursowania pociągów — mówi rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich Bartłomiej Rodak.
KD na linii Wrocław — Zielona Góra
Od wejścia w życie nowego rocznego rozkładu jazdy (15 grudnia) wszystkie pary bezpośrednich połączeń regionalnych pomiędzy stolicą Dolnego Śląska a Zieloną Górą
będą realizowane przez Koleje Dolnośląskie. — Wybieramy przewoźnika, który oferuje dobrą jakość, nowoczesne pociągi i przewiezie naszych pasażerów na czas. To dla nas również opłacalne finansowo. Trudno uwierzyć, ale pociągokilometr w nowoczesnym pociągu Kolei Dolnośląskich to koszt 17 zł, czyli dwukrotnie mniej niż płaciliśmy dotychczas — uzasadnia odpowiedzialny za kolej wicemarszałek województwa lubuskiego Sebastian Ciemnoczołowski.
Pociągi Wrocław — Zielona Góra pojadą zarówno przez Legnicę i Lubin, jak i przez Wołów. Dodatkowo jedna para pociągów więcej połączy Zieloną Górę z Głogowem.
Szybciej do Twierdzy Kłodzko. Do Kudowy wciąż autobusem
PKP PLK ponownie przełożyły termin oddania do użytku
remontowanej linii do Kudowy Zdroju. Autobusy na odcinku Kłodzko Miasto — Kudowa Zdrój będą zastępować pociągi do 30 stycznia 2025 r. Powodem przedłużenia prac jest powódź, która nawiedziła ten region we wrześniu.
Dużo szybciej dojedziemy za to ze stolicy regionu do Kłodzka. — Skróci się czas przejazdu z Wrocławia Głównego do Kłodzka Miasto. Najszybsze pociągi dotrą do stolicy powiatu kłodzkiego w 64 minuty — mówi prezes Kolei Dolnośląskich Damian Stawikowski. Dotychczas to połączenie zajmowało ponad 80 minut.
Inną dobrą wiadomością dla mieszkańców Wrocławia oraz ziemi kłodzkiej jest powrót po kilku latach bezpośredniego połączenia do Pragi. Kilka lat temu takie połączenie uruchamiał w kooperacji z KD czeski przewoźnik Leo Express, teraz do stolicy Czech pojadą
pociągi PKP Intercity i Kolei Czeskich. Cztery pociągi na dobę połączą stolicę Czech z Kłodzkiem, Wrocławiem, ale też z Trójmiastem, będą bowiem kończyć bieg w Gdyni.
Więcej par połączeń na wielu liniach
Więcej pociągów Kolei Dolnośląskich dotrze również do Wielkopolski. Przewoźnik uruchomi połączenia do Kostrzyna w liczbie czterech par. O jeden wzrośnie też liczba pociągów KD do Rawicza. Ponadto nowe pary połączeń czekać będą na podróżnych w relacjach m.in. z Wrocławia do Legnicy, Zgorzelca, Wałbrzycha czy Jeleniej Góry. Dodatkowy pociąg Wrocław Gł. — Zgorzelec wyruszy ze stacji początkowej o godz. 8:20 i będzie skomunikowany z pociągiem jadącym do Drezna. Do miejscowości na granicy Polski dotrze w 1 godzinę i 34 minuty. Więcej par pociągów KD dotrze do wielkopolskiego Krotoszyna w zastępstwie za Koleje Wielkopolskie. Trzy pary pociągów z Wrocławia do Milicza zostaną wydłużone aż do Krotoszyna. Na tej linii pojedzie także dodatkowo jedna para pociągów.
Pociągi Kolei Dolnośląskich kursują po blisko 1500 km linii kolejowych. Codziennie na ich pokładzie podróżuje ponad 60 tysięcy pasażerów. Przez ostatnich 6 lat połączenia kolejowe odzyskały położone w regionie miejscowości o łącznej liczbie mieszkańców zbliżonej do 200 tysięcy. W 2025 r. ma nastąpić kolejna reaktywacja: pociągi KD z Jeleniej Góry dojadą
do Karpacza.
— Koleje Dolnośląskie mają już na swoim koncie 100 milionów kilometrów, a w samym 2025 roku pokonają 15 milionów. Wedle prognoz w 2024 roku z ich usług skorzysta ponad 23 miliony pasażerów. Biało-żółte pociągi to jedna z najlepszych marek Dolnego Śląska — mówi wicemarszałek województwa dolnośląskiego Michał Rado, odpowiedzialny za kolej.