Miniony tydzień na długo utkwi w pamięci pracowników polskiej kolei. Zamieszanie na Warszawskim Węźle Kolejowym rozeszło się echem po całym kraju, w efekcie czego silny głos krytyki dało się usłyszeć także z Dolnego Śląska. Teraz rzecznik KD łagodzi swoje stanowisko.
Przypomnijmy, że chaos na Warszawskim Węźle Kolejowym nie spotkał się z przeprosinami ze strony wiceprezesa PKP PLK, który na konferencji prasowej winą obarczył samorządowych przewoźników.
To spotkało się z reakcją nie tylko przedstawicieli Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. Głos krytyki dał się słyszeć także z Dolnego Śląska. Rzecznik prasowy KD nie krył swojego oburzenia, obarczając winą za opóźnienie pociągu KD PKP Polskie Linie Kolejowe. Teraz otrzymaliśmy oświadczenie, w którym łagodzi on swoje stanowisko. Publikujemy je w całości:
W nawiązaniu do artykułu opublikowanego na portalu „Rynek Kolejowy” pt. „KD: PLK przyczyną naszych codziennych problemów”, pragnę doprecyzować kilka kwestii, wymagających wyjaśnienia, ze względu na możliwą błędną interpretację przez czytelników. Przedstawicieli grup zawodowych PKP PLK, którzy mogli poczuć się dotknięci, przepraszam, bo nie to było moim zamiarem.
Dolny Śląsk jest jednym z bardziej obciążonych kolejowo regionów w kraju. Liczba zdarzeń, mających wpływ na ruch pociągów pasażerskich w tym województwie, jest statystycznie znacznie wyższa niż w pozostałej części kraju. Co więcej, tutaj właśnie zlokalizowanych jest wiele inwestycji niemających precedensu w innych województwach, jak chociażby partnerstwo województwa i PKP PLK w kwestii przejmowania i późniejszej modernizacji nieużytkowanych linii kolejowych, co ma ogromny wpływ na skuteczną walkę z wykluczeniem komunikacyjnym. Do dziś samorząd województwa przejął na własność łącznie już ponad 300 km wspomnianych wyżej linii.
Trudno traktować wszystkie regiony, zasadniczo różniące się natężeniem ruchu kolejowego, jedną miarą. Nie zawsze korzystne z punktu widzenia podróżnych godziny kursowania pociągów wynikają m.in. z ograniczeń przepustowości linii kolejowych, spowodowanych licznymi inwestycjami. Prace te, w postaci modernizacji i rewitalizacji linii kolejowych, przyczyniają się do poprawy warunków podróżowania koleją, a także pozwalają na włączenie w siatkę połączeń nowych obszarów Dolnego Śląska. Dlatego praca konstruktorów rozkładów jazdy PKP PLK, którzy przy ograniczeniach infrastrukturalnych szczególnie silnie występujących na Dolnym Śląsku, starają się w możliwym stopniu uwzględnić zgłaszane postulaty i uwagi, zasługuje na uznanie.
Mając na uwadze powyższe, pomyślna współpraca z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi, ma dla Kolei Dolnośląskich najwyższy priorytet, czego efekty dostrzec można w coraz sprawniej funkcjonującym kolejowo regionie w kraju.
Bartłomiej Rodak Rzecznik Prasowy Kolei Dolnośląskich
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.