Koleje Dolnośląskie właśnie uruchomiły postępowanie przetargowe dotyczące dzierżawy czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych. To pokłosie unieruchomienia 5-członowych Impulsów, które od dłuższego czasu nie kursują z pasażerami. Dzierżawione jednostki miałyby zostać dostarczone w ciągu tygodnia od podpisania umowy.
Realizacja kolejowych połączeń regionalnych na Dolnym Śląsku od kilku tygodni jest znacznie utrudniona. Swoje problemy ma zarówno Polregio jak i Koleje Dolnośląskie.
O problemach tej pierwszej spółki więcej można przeczytać w tym tekście, natomiast przypadek Kolei Dolnośląskich
szeroko opisywaliśmy tutaj. Samorządowy przewoźnik boryka się z brakami taborowymi wśród swoich najpojemniejszych pociągów Impuls 45WE. Kilka z nich
od dłuższego czasu jest wyłączonych z eksploatacji, dlatego dolnośląska spółka zapowiadała kilka tygodni temu
przetarg na dzierżawę pojazdów, które miałyby zastąpić najdłuższe Impulsy. Postępowanie właśnie stało się faktem.
Cztery wieloczłonowe EZT
KD chcą wydzierżawić cztery elektryczne i wieloczłonowe zespoły trakcyjne z napędem asynchronicznym. Wszystkie pojazdy mają być tego samego typu oraz tej samej serii. Przetarg opiewa zarówno na zakres podstawowy jak i na opcję, która dotyczy możliwości wydłużenia okresu dzierżawy czterech składów. Podstawowy okres na jaki spółka chce wydzierżawić cztery pociągi to okres do 6 miesięcy kalendarzowych. Opcja może wydłużyć ten okres o kolejne 6 miesięcy. Pojazdy mają zostać dostarczone do zamawiającego w ciągu tygodnia od podpisania umowy.
Pociągi nie mogą być starsze niż 10 lat, a zamawiający preferuje, żeby dostarczone jednostki były 5-członowe i były wyposażone w wózki Jacobsa. W środku pojazdy mają być jednoprzestrzenne i mają zabierać na pokład minimum 500 osób, z czego co najmniej 220 na stałych miejscach siedzących. Pociągi mają osiągać co najmniej 160 km/h oraz mieć poniżej 95 metrów długości. Każdy skład ma mieć minimum 6 par drzwi na stronę pojazdu. Oferowane pociągi muszą być sprawne technicznie, a przeglądy P1 oraz P2 mają być wykonywane przez Koleje Dolnośląskie. Przewoźnik wymaga jednak, aby w czasie obowiązywania dzierżawy, żaden z pociągów nie potrzebował naprawy poziomu P3, P4 lub P5.
Oferty poznamy 8 września
Oferty w postępowaniu można składać do 8 września bieżącego roku, natomiast o wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje wyłącznie cena.