Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Czeskie ujawniły trasy swoich nowych wagonów. Na mapie nie ma Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
16-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Czeskie ujawniły trasy swoich nowych wagonów. Na mapie nie ma Polski
Fot. Škoda Group
Koleje Czeskie wskazały na mapie, na jakich trasach zamierzają używać swoich najnowocześniejszych, produkowanych właśnie wagonów. Nie ma na nich tras do Polski, ale może się to zmienić.

Nowe wagony dla Kolei Czeskich budowane są właśnie przez Siemens-Škoda. Czesi kupili za kwotę 12,5 mld koron łącznie 180 wagonów osobowych, z których zamierzają zestawiać 20 dziewięciowagonowych pociągów. Kontrakt z 2021 roku jest wart 12,5 mld koron. Wtedy było to, w przeliczeniu, około 2 mld złotych, co daje nieco ponad 11 milionów złotych za wagon bardzo wysokiej klasy (dla porównania – FPS H. Cegielski budował nowe wagony 177A dla PKP Intercity za około 8,6 mln złotych, ale kontrakt podpisał 3 lata wcześniej). W tej cenie są też wagony sterownicze (po połączeniu z nimi i lokomotywami Siemens Vectron, będą wykorzystywane jako zestawy push-pull). Czesi kupili ponadto, w ramach kontraktu, dwa dodatkowe wagony pomiarowe, w składach będą też droższe niż zwykłe wagony barowe.

Całe zestawy będą przygotowane do kursowania z prędkością 230 km/h. Ale na początku tyle pojadą wyłącznie za granicą. 20 zestawów ma zostać dostarczonych do końca 2026 roku. Jak podaje portal zdopravy.cz Zostaną rozmieszczone na liniach:

• Praga – Berlin – Hamburg – Kopenhaga
• Praga – Brno – Wiedeń – Bratysława – Wiedeń – Villach
• Praga – Brno – Bratysława – Budapeszt



Godne zauważenia jest to, że na niemal każdej z tych linii mają już miejsce inwestycje, które znacząco zmniejszą czas przejazdu pociągiem. Na trasie do Kopenhagi będzie to tunel poprowadzony po dnie Bałtyku, do Villach czas przejazdu ulegnie skróceniu dzięki budowie nowej trasy Semmering oraz rychłemu końcowi budowy tunelu Koralm. Za kilka lat skróceniu ulegnie także przejazd z Pragi do Bratysławy i Budapesztu dzięki inwestycjom krajowym i tym, które toczą się na Słowacji i Węgrzech. Na mapie dokładnie wskazano, kiedy pociągi „InterJet” będą jeździć z prędkością 200 lub 230 km/h.

Na mapie nie ma na razie Polski. Nowa linia, na którą chcą wejść Czesi, czyli Praga – Wrocław – Poznań – Gdynia, na żadnym z odcinków po naszej stronie nie przewiduje prac podwyższających prędkość do 200 czy 230 km/h, więc Czesi na razie wstrzymali się decyzją o uruchomieniu do Polski swojego najnowocześniejszego taboru. Niemniej nowe wagony konsorcjum Siemensa i Skody będą w Polsce homologowane, aby mogły wjechać na nasze tory.

Pierwsze nowe wagony rozpoczną jednak najpierw pracę w końcu 2024 roku na trasach krajowych. Do czasu aż zostaną zbudowane wagony restauracyjne i sterownicze (wymagają więcej prac i dłuższego okresu homologacji) pojadą na trasach Praga - Ostrawa i Bogumin - Praga – Franciszkowe Łaźnie. České dráhy mają już w swoim taborze podobne wagony, można będzie więc zestawiać je z nowymi.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Zobacz również:

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Tabor i technika

Trwa montaż szybkich zestawów push-pull dla Kolei Czeskich [zdjęcia]

Michał Szymajda 22 czerwca 2023

Pociąg Kolei Czeskich uderzył w budynek w Czeskim Cieszynie

Infrastruktura

Olbrzymi przetarg na piętrowe zespoły trakcyjne w Czechach

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5