NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Koleje Białoruskie zamawiają 15 chińskich lokomotyw elektrycznych

| Przemysław Farsewicz 13.01.2021 14

Koleje Białoruskie zamawiają 15 chińskich lokomotyw elektrycznych
Fot. Koleje Białoruskie
Koleje Białoruskie podpisały umowę z producentem taboru kolejowego Datong Electric Locomotive Company, należącego do holdingu CRRC, na dostawę 15 jednosekcyjnych lokomotyw elektrycznych BKG2. Zakup finansuje Chiński Bank Eksportu-Importu.
Białoruskie zamówienie opiewa na 64,3 mln euro, czyli ponad 290 mln zł. Dokument został podpisany przez szefa Kolei Białoruskich Władimira Morozowa, prezesa zarządu CUEC, firmy zajmującej się eksportem samochodów i elektroniki – Wang Jinsonga oraz prezesa zarządu Datong Electric Locomotive Company, chińskiego producenta tabru kolejowego – Huang Qichao. 15 lokomotyw elektrycznych zostanie dostarczonych na Białoruś do końca 2023 roku i będą wykorzystywane zarówno do przewozów towarowych, jak i pasażerskich.

Koleje Białoruskie od 10 lat mocno współpracują z chińską firmą w zakresie eksportu i importu sprzętu elektrycznego oraz z producentem Datong Electric Locomotive Company. W tym czasie Koleje Białoruskie kupiły już łącznie 30 elektrycznych lokomotyw towarowych serii BKG1 i BKG2. Również w ścisłej współpracy z CUEC zelektryfikowano odcinki kolejowe Homel – Żłobin – Osipowicze, Mołodeczno – Gudogaj – granica państwowa i trwają prace nad elektryfikacją odcinka Żłobin – Kalinkovichi – Barbarov.

Warto podkreślić, że rola tranzytowa Białorusi jest istotna, ponieważ przez Białoruś prowadzi najkrótsza droga z Chin i Rosji do krajów UE, w tym Niemiec i Polski. Niemal 30 proc. ruchu to transport tranzytowy. Odniósł się do tego w swej wypowiedzi szef Kolei Białoruskich. – Dzięki naszemu wspólnemu wkładowi w rozwój infrastruktury i taboru, zapewniony jest niezakłócony przepływ ładunków na trasie Chiny – Europa – Chiny. Świadczy o tym dynamiczny rozwój przewozów kolejowych w ostatnich latach. O ile w 2015 roku wolumen ruchu kontenerowego wyniósł 59,9 tys. TEU, to do końca 2020 roku zwiększył się 9-krotnie i wyniósł około 540 tys. TEU – podkreśla Władimir Morozow, szef Kolei Białoruskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5