Alstom podpisał z Kolejami Belgijskimi – SNCB – umowę ramową na dostawę do 50 lokomotyw wielosystemowych Traxx 3. Pudła lokomotyw powstaną we Wrocławiu.
Alstom, w którego portfolio po przejęciu Bombardiera Transportation znalazły się produkowane m.in. w Polsce lokomotywy Traxx, został wybrany jako dostawca do 50 wielosystemowych szybkich lokomotyw, zdolnych rozpędzać się do prędkości 200 km/h.
Pierwsza, pewna już transza tego zamówienia obejmuje dostawy 24 lokomotyw, co warte jest 120 milionów euro. Wszystkie te elektrowozy mają być dostarczone do roku 2026. Zamówienie pojazdów o prędkości maksymalnej 200 km/h nie jest zaskoczeniem, bowiem część pociągów IC kursuje już od kilku lat z taką prędkością po linii KDP między Liege a Brukselą. Warto przypomnieć, że ostatnio Alstom otrzymał też kolejne zamówienie na wagony piętrowe,
które także będą się poruszać z taką prędkością.
Nowe lokomotywy będą prowadzić nie tylko krajowe pociągi. Alstom, jako dostawca, ma zapewnić możliwość ich wjazdu do Holandii, Luksemburga i Niemiec. Pomoże w tym oczywiście pokładowy system ETCS.
Alstom podkreśla, że nowe Traxxy, w stosunku do elektrowozów poprzedniej generacji, wymagają o 33% mniej atencji serwisu, z uwagi na wydłużone okresy międzyprzeglądowe, konsumują też mniej energii elektrycznej niż poprzedniczki.
Alstom potwierdza, że Traxxy dla SNCB będą częściowo produkowane w Polsce, we Wrocławiu, gdzie powstaną ich pudła.