Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Austriackie otrzymają trzydzieste Desiro

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-09-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Podczas targów Innotrans Siemens przekazał uroczyście Innotrans Kolejom Austriackim OBB trzydziesty pociąg ze stu zamówionych przez spółkę. Dostawy składów przeznaczonych zarówno dla ruchu regionalnego, jak i miejskiego rozpoczęły się pod koniec 2015 r. i potrwają jeszcze półtora roku.

Kontrakt na dostawę ezt-ów dla OBB ma już długą historię. Siemens otrzymał zlecenie już w kwietniu 2010 r., ale dopiero w marcu 2013 r. zawarto kontrakt na dostawę stu pociągów Desiro ML. Zgodnie z nim 31 składów trafi do Wiednia i Dolnej Austrii, gdzie będą obsługiwać ruch podmiejski, natomiast pozostałe pociągi są przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego Dolnej Austrii (35), Górnej Austrii (17) i Styrii (18). Wartość umowy sięga 550 mln euro.

Większość produkcji końcowej odbywa się w zakładach OBB w Austrii. Wózki dostarcza natomiast zakład Siemensa w Graz. - Dzisiaj pokazujemy trzydziesty pociąg ze stu, które z przyjemnością dostarczamy Kolejom Austriackim OBB. To bardzo udany projekt - komentuje Jochen Eickholt, szef działu Mobilność w Siemensie.

W miejskiej i podmiejskiej wersji Desiro przewidziano 244 miejsc siedzących, natomiast w pociągu regionalnym - 259 miejsc. Dużo uwagi poświęcono kwestii komfortu pasażerów. - Pociąg wyróżnia wnętrze. Mamy inne siedzenia i zupełnie inne podejście do przestrzeni pasażerskiej. To szerokie przejścia, szerokie drzwi, które wpływają na czas wymiany pasażerów - podkreśla Eickholt. Przewidziano regulowane siedzenia z podóżkami, gniazdka, stoliki. Pociąg podmiejski ma sześć par drzwi, natomiast regionalny - cztery.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bagatelizowany problem zwierząt na torach

Innowacje

Bagatelizowany problem zwierząt na torach

Martyn Janduła 12 grudnia 2016

Jak chronić zwierzęta przed pociągami?

Infrastruktura

Jak chronić zwierzęta przed pociągami?

Martyn Janduła 08 grudnia 2016

Greenbrier: Ktoś wpadł na pomysł, że wagony będą hałasować mniej

Tabor i technika

Zobacz również:

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

Tabor i technika

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

inf. pras. Siemens Mobility 15 marca 2023

Austria: Jeszcze więcej miliardów euro na infrastrukturę kolejową

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Bagatelizowany problem zwierząt na torach

Innowacje

Bagatelizowany problem zwierząt na torach

Martyn Janduła 12 grudnia 2016

Jak chronić zwierzęta przed pociągami?

Infrastruktura

Jak chronić zwierzęta przed pociągami?

Martyn Janduła 08 grudnia 2016

Greenbrier: Ktoś wpadł na pomysł, że wagony będą hałasować mniej

Tabor i technika

Zobacz również:

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

Tabor i technika

ÖBB zamawia 27 pociągów Desiro ML od Siemens Mobility

inf. pras. Siemens Mobility 15 marca 2023

Austria: Jeszcze więcej miliardów euro na infrastrukturę kolejową

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5