Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Damy radę z remontem linii Wrocław - Międzylesie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
23-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Wykonawcy wybrani przez PKP PLK kończą prace na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki i kontynuują roboty na trasie od Kłodzka do Międzylesia. Zarządca infrastruktury zapowiada, że w grudniu najszybsze pociągi na linii Wrocław – Międzylesie będą pokonywać trasę w czasie poniżej 100 minut. – Inwestycja o wartości ponad 150 milionów złotych nie zwalnia tempa – informuje PLK.

Od grudnia pociągi regionalne i dalekobieżne wrócą na trasę z Wrocławia do Międzylesia. Najszybsze składy pokonają ten dystans w czasie krótszym niż 100 minut. Pomimo dotkliwej powodzi, która nawiedziła region, kolejarze nie zwalniają tempa prac.

Obecnie najważniejsze roboty prowadzone są na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki, aby od 9 listopada możliwe było przywrócenie ruchu pociągów. Na linii wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt. We wrześniu PUN – pociąg do potokowej wymiany toru – pracował między Ziębicami a Starczowem, wymieniając w ciągu kilku dni około 5000 podkładów. Na odcinku Ziębice – Kamieniec Ząbkowicki specjalna oczyszczarka usunęła zabrudzenia z tłucznia. Obecnie tor jest regulowany przez pięć podbijarek.

Intensywne prace toczą się również między Kłodzkiem a Międzylesiem, gdzie płynniejszą jazdę pociągów zapewni 15 bezstykowych rozjazdów. Na odcinku między Kłodzkiem Nowym a Krosnowicami, tor jest regulowany z pomocą podbijarki, która będzie również pracować na stacjach w Gorzanowie i Bystrzycy Kłodzkiej.

Remont objął także mosty, wiadukty i przepusty

Na linii Wrocław – Międzylesie prace objęły 17 wiaduktów, 5 mostów i tunel. Roboty na moście w Żórawinie zostały już zakończone. Między Starczowem a Kamieńcem Ząbkowickim dwa stare obiekty zostały zastąpione nowymi wiaduktami. Prace postępują na przeprawach w Kamieńcu Ząbkowickim, Służejowie, Boguszynie i Krosnowicach. Obiekty są odnawiane, wzmacniane i zabezpieczane przed korozją. Dzięki tym pracom, mosty i wiadukty nie będą powodować punktowych opóźnień w podróży pociągami.

Kończą się również prace w ponad trzystumetrowym tunelu w Długopolu-Zdroju. Portale 150-letniego obiektu, po piaskowaniu, zostały odświeżone. Prace odwodnieniowe zapewnią dobrą eksploatację tunelu. W najbliższych dniach tor do jazdy przygotuje podbijarka.

Wymiana i montaż nowych urządzeń zabezpieczających przejazdy, podnoszą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowo-drogowym. Nowa nawierzchnia pozwoli na sprawną komunikację drogową na skrzyżowaniach z torami. Między Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim wykonano już prace na 20 przejazdach. Na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych w Boguszynie, Gorzanowie i Bystrzycy Kłodzkiej trwa wymiana nawierzchni.

Prace na przejazdach są realizowane ze środków KPO, budżetu państwa oraz budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Powódź skomplikowała prace w Kłodzku i okolicach

Wielka woda na trasie Wrocław – Międzylesie znaczące zniszczenia wyrządziła w Kłodzku i okolicach. Zalała urządzenia sterowania ruchem kolejowym i utrudniła dostęp do miejsc robót, m.in. w Bystrzycy Kłodzkiej i tunelu w Długopolu-Zdroju. Aby umożliwić kontynuację prac, konieczne było oczyszczenie torów, diagnostyka obiektów oraz osuszenie urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wystąpiło również wiele punktowych zniszczeń na całej linii, które wymagały dodatkowego oczyszczenia rowów, wzmocnienia toru oraz skarp. Obiekty inżynieryjne zostały oczyszczone. W okolicach Barda Przyłęk konieczne było zabezpieczenie osuwiska.

Zaangażowanie kolejarzy z PLK SA, właściwa integracja prac oraz sprawne usuwanie skutków powodzi, pozwalają przewoźnikom planować najszybszy w historii przejazd z Wrocławia do Międzylesia – w około 100 minut. Na wykonanie zadania przeznaczono ponad 150 mln zł, z czego 132 mln to środki budżetowe.

Głównym celem prac jest przygotowanie infrastruktury do kursowania pociągów międzynarodowych Praga - Gdynia, czyli składów Baltic Express. Piszemy o nich tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ministerstwo Infrastruktury chce czwartego toru na południe od Gdańska

Infrastruktura

Ministerstwo Infrastruktury chce czwartego toru na południe od Gdańska

Michał Szymajda 23 października 2024

Łódź: Będą utrudnienia na linii obwodowej przez Chojny

Infrastruktura

Piątek (TorKol): Kontrakt na linię 141 to dalszy rozwój firmy

Biznes

Pociągi wrócą do Ciechocinka, już nie tylko sezonowo

Infrastruktura

Pociągi wrócą do Ciechocinka, już nie tylko sezonowo

PKP PLK, oprac. DS 21 października 2024

Pociąg po latach znów dotarł do Pruszcza Bagienicy [zdjęcia,film]

Infrastruktura

PLK naprawiają część mazowieckiej linii nr 13

Infrastruktura

PLK naprawiają część mazowieckiej linii nr 13

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 01 października 2024

Zobacz również:

Ministerstwo Infrastruktury chce czwartego toru na południe od Gdańska

Infrastruktura

Ministerstwo Infrastruktury chce czwartego toru na południe od Gdańska

Michał Szymajda 23 października 2024

Łódź: Będą utrudnienia na linii obwodowej przez Chojny

Infrastruktura

Piątek (TorKol): Kontrakt na linię 141 to dalszy rozwój firmy

Biznes

Pociągi wrócą do Ciechocinka, już nie tylko sezonowo

Infrastruktura

Pociągi wrócą do Ciechocinka, już nie tylko sezonowo

PKP PLK, oprac. DS 21 października 2024

Pociąg po latach znów dotarł do Pruszcza Bagienicy [zdjęcia,film]

Infrastruktura

PLK naprawiają część mazowieckiej linii nr 13

Infrastruktura

PLK naprawiają część mazowieckiej linii nr 13

inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 01 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5