Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej wróci do Świeradowa. Jest przetarg na rewitalizację

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej wróci do Świeradowa. Jest przetarg na rewitalizację
fot. Marek Mróz - Praca własna, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na przywrócenie linii kolejowej 336 Mirsk – Świeradów Zdrój do eksploatacji. Inwestycja będzie miała tryb „projektuj i buduj”. Powrót pociągów jest możliwy w przyszłym roku.

60% punktów decydujących o wyniku przetargu można uzyskać za cenę. Pozostałe 40% zależy od doświadczenia zawodowego projektanta branży torowej. Oferty można składać do 5 października. DSDiK nie przewiduje aukcji elektronicznej.

9 miesięcy na projekt i budowę

Linia pozostanie trasą jednotorową i niezelektryfikowaną. Prace mają zostać wykonane w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy. Ich zakres obejmuje wycinkę roślinności, ścięcie ławy torowiska, odnowę systemu odwodnienia, ułożenie i podbicie nowego toru, remont 31 obiektów inżynieryjnych, 19 przejazdów i 2 przystanków kolejowych.

Obecną linię kolejową Mirsk – Świeradów wybudowano w latach 1908-1909 jako Kolej Gór Izerskich. Co ciekawe, początkowo była ona linią wąskotorową. Od 1999 r. odcinek Gryfów – Mirsk nosi numer 317, a Mirsk – Świeradów Zdrój (dawniej docierał on dalej, do stacji Świeradów Nadleśnictwo) – 336. W 1996 r. na niedoinwestowanej trasie z nieatrakcyjną ofertą dla podróżnych zawieszono ruch pasażerski, a w 1998 r. – także towarowy. Wkrótce potem linia straciła przejezdność.

Reaktywacja dzięki przejęciu przez samorząd

Przed dwoma laty linię – podobnie jak inne lokalne, nieczynne trasy w regionie – przejęło od PKP PLK województwo dolnośląskie. Odbudowa odcinka Gryfów – Mirsk rozpoczęła się pod koniec kwietnia bieżącego roku. W czerwcu władze Świeradowa ogłosiły natomiast przetarg na odbudowę stacji Świeradów Zdrój z mijanką i pojedynczym peronem.

Z uwagi na niewielką długość linii (7 km) zakończenie budowy w ciągu jednego sezonu budowlanego należy uznać za realne. Jeśli wszystkie inwestycje uda się przeprowadzić sprawnie, pociągi powrócą do kurortu pod koniec przyszłego roku. Rewitalizacja linii 336 jest dofinansowana z funduszy Unii Europejskiej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5