Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Do Krotoszyna z prędkością 140 km/h PLK planuje wymianę torów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
20-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
22-07-2024
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na prace przy wymianie torów i urządzeń sterowania ruchem na 15 km odcinku linii kolejowej z Krotoszyna do Koźmina Wielkopolskiego. PLK zamierza zrealizować inwestycje do końca roku. Pociągi pojadą tu nawet o 7 minut szybciej.

Na ok. 15 km odcinku między Krotoszynem a Koźminem Wielkopolskim (linia kolejowa 281 Oleśnica – Chojnice) PLK wymienią szyny i podkłady, wzmocnią podtorze i zamontują urządzenia sterowania ruchem. Wyremontowane będą obiekty inżynieryjne, głównie przepusty nad niewielkimi ciekami wodnymi. Zamontowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a na 15 przejazdach kolejowo-drogowych ułożona będzie nowa nawierzchnia. Na 6 skrzyżowaniach, m.in. w okolicy miejscowości Wolenice i Bożacin, zamontowana zostanie nowa sygnalizacja świetlna.

Pociągi pojadą szybciej

Pociągi pojadą wyremontowaną trasą dwukrotnie szybciej niż obecnie, nawet do 140 km/h. Przejazdy na odcinku Krotoszyn – Koźmin Wielkopolski zajmą ok. 12 min, zamiast, jak dotychczas, 19 min. Czas podróży skróci się więc o ok. 7 min. Korzystnie wpłynie to także na podróże z Krotoszyna do Jarocina i Poznania oraz na międzywojewódzkie relacje, z Poznania do Milicza (na Dolnym Śląsku), a także zagwarantuje sprawniejszy ruch składów towarowych.

Ostateczny koszt robót oraz dokładny termin rozpoczęcia prac dla zadania „prace na linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnice – rewitalizacja toru nr 1 wraz z robotami towarzyszącymi na szlaku Krotoszyn – Koźmin Wielkopolski” będą znane po podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą, co jest spodziewane w najbliższych tygodniach. Przewiduje się jednak, że prace zakończa się pod koniec roku. Konieczne będzie uruchomienie zastępczej komunikacji autobusowej. 

Do pociągu z wygodnych peronów w Krotoszynie

Aby zminimalizować zmiany dla podróżnych równocześnie z pracami na torach – wykorzystując przerwę w ruchu pociągów – przebudowywane będą też perony na stacji Krotoszyn. Po modernizacji będą one wyższe. Ułatwi to wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Oczekiwany komfort zapewnią nowe wiaty i ławki. Prace z „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025” ruszą po podpisaniu umowy z wykonawcą, co jest planowane w lipcu.

Coraz lepsze podróże między Krotoszynem a Jarocinem

Prace na odcinku Krotoszyn – Koźmin Wielkopolski uzupełnią zakończoną już pod koniec kwietnia inwestycję na innym fragmencie tej samej linii kolejowej, między Koźminem Wielkopolskim a Jarocinem. Wymieniony tor, zabudowane nowe rozjazdy i zamontowane urządzenia sterowania umożliwiły skrócenie czasu podróży do 15-17 min (z dotychczasowych ok. 20 min). Na termin realizacji wpłynęła konieczność przeprowadzenia dodatkowych i nieplanowanych wcześniej prac, związanych z gruntowną przebudową mostu i wiaduktu w okolicy Goliny. Zniwelowało to ryzyko wprowadzenia ewentualnych ograniczeń w przejazdach pociągów i konieczności prowadzenia kolejnych robót na obu obiektach, co wymagałoby przerw w ruchu na jednotorowym odcinku linii kolejowej. Na inwestycję przeznaczono ok. 56 mln zł (netto) ze środków budżetowych.

Po wznowieniu przejazdów, pasażerowie wsiadają do pociągów z nowych peronów w Golinie, Obrze Starej i Koźminie Wielkopolskim, które zostały przebudowane z „programu przystankowego” łącznie za ponad 7 mln zł (prace w Golinie zrealizowano za ok. 1,8 mln zł, w Obrze Starej za ok. 1,6 mln zł, a w Koźminie Wlkp. za ok. 3,6 mln zł).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Biznes

KIO zatrzymuje badanie oferty. Niebezpieczny precedens?

Prawo i polityka

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Infrastruktura

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2022

Radom. Trzeba przebudować wiadukt nad torami oraz peron

Infrastruktura

Zobacz również:

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Biznes

KIO zatrzymuje badanie oferty. Niebezpieczny precedens?

Prawo i polityka

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Infrastruktura

Lubliniec z nowym wiaduktem nad torami

Przemysław Farsewicz 11 grudnia 2022

Radom. Trzeba przebudować wiadukt nad torami oraz peron

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5