Postępują prace przy budowie nowych peronów na stacji Augustów oraz przystanku Augustów Port. PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły także przetarg na budowę Miejscowego Centrum Sterowania ruchem kolejowym dla linii Sokółka – Suwałki.
Jak podaje komunikat prasowy, na stacji Augustów postępuje budowa dwukrawędziowego peronu o długości 250 m. Na miejscu pracuje ciężki sprzęt i zwożone są prefabrykowane elementy, z których stopniowo budowana jest nowa platforma. Na stacji cały czas kursują pociągi, a mieszkańcy i turyści korzystają ze starego peronu. Rozpoczęły się też prace budowlane na przystanku Augustów Port, gdzie nowy peron będzie miał jedną krawędź o długości 120 m. Na marginesie warto dodać, że
miejscowy dworzec przejęło niedawno PKP SA.
Oba nowe perony budowane w Augustowie będą wyższe niż dotychczas. Zaplanowano wiaty, ławki, stojaki rowerowe i nowe oświetlenie. Budżet prac na peronach w Augustowie to łącznie 4,3 mln zł netto – podaje PLK. Na linii nr 40 Sokółka – Suwałki w ramach Programu Przystankowego PLK zmodernizuje łącznie dziesięć obiektów. Jak informuje PLK, poza pracami w Augustowie postępują roboty na innych stacjach i przystankach na linii Sokółka – Suwałki. Podróżni korzystają już z nowych peronów w Sidrze, Różanymstoku, Gliniszczach i Szczepkach. W tych miejscach prowadzone są jeszcze ostatnie prace np. przy modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych. Roboty o różnym stopniu zaawansowania toczą się też w lokalizacjach: Dąbrowa Białostocka, Balinka i Płociczno k. Suwałk. W planach jest także modernizacja przystanku Kamienna Nowa.
To nie koniec inwestycji kolejowych w Augustowie – PLK ogłosiły przetarg na budowę na stacji Miejscowego Centrum Sterowania ruchem kolejowym. Nowe Centrum, za pomocą nowoczesnych komputerowych urządzeń sterowania, będzie obsługiwać ruch pociągów na linii nr 40 Sokółka – Suwałki. Stacje na linii także zyskają nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz nowe systemy zapowiedzi głosowych. Inwestycja obejmie też siedem wyremontowanych lub zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych. Inwestycja jest przewidziana do finansowania w ramach Krajowego Planu Odbudowy i realizowana w ramach projektu „Digitalizacja infrastruktury kolejowej poprzez zabudowę nowoczesnych urządzeń i systemów – etap I”. prace budowlane zaplanowano na przyszły rok.