Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej+: Są pieniądze na studium linii kolejowej Zegrze – Przasnysz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej+: Są pieniądze na studium linii kolejowej Zegrze – Przasnysz
Fot. Gmina Wieliszew
Sejmik Województwa Mazowieckiego przyznał wsparcie finansowe na potrzeby opracowania studium dla budowy nowej linii kolejowej Zegrze – Przasnysz w ramach programu Kolej Plus. Pieniądze przyznała też Rada Miejska w Serocku.

Choć z programu Kolej Plus definitywnie wycofało się niewiele samorządów, prace nad wykonaniem niezbędnego do realizacji studium planistyczno-prognostycznego rozpoczęły się tylko w Kozienicach. Kolejne samorządy zgłaszają problemy ze znalezieniem pieniędzy i zapowiadają wycofanie się z programu

W jednym z ogłoszonych już przetargów – na studium nowej linii Zegrze – Przasnysz wpłynęły oferty w ogromnym stopniu przekraczające kosztorys opiewający na 100 tys. zł brutto. Najtańsza (Metroprojekt) jest warta 1,13 mln zł, a najdroższa (BBF) – aż 2,74 mln zł; są one zatem od 11 do 27 razy wyższe od kosztorysu. Wydawało się, że może to pogrzebać ambitny projekt.

Są większe pieniądze na studium

Pieniądze udało się jednak znaleźć. We wtorek podczas sesji Sejmiku Województwa Mazowieckiego, Samorząd Województwa uchwałą Sejmiku zadecydował o przyznaniu wsparcia na potrzeby opracowania WSPP w kwocie nie większej niż 1 mln zł (60% kosztów całości przedsięwzięcia). – Dotacja Samorządu Województwa  stanowi dodatkowe i niezwykle istotne wsparcie, które umożliwi znaczne obniżenie zaangażowania finansowego poszczególnych samorządów powiatowych i gminnych, w tym Miasta i Gminy Serock, niezbędne do opracowania dokumentacji – podkreśla urząd miasta Serock. Dzień później, rada tego miasta podjęła uchwałę o zmianach w budżecie Miasta i Gminy Serock, które umożliwiają zawarcie umowy na wykonanie Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego (WSPP) dla linii kolejowej Zegrze – Przasnysz. Kwota dotacji założona w budżecie Miasta i Gminy Serock wynosi 1,345 mln zł, ale to na razie wstępna kwota.

– Ten niezwykle istotny krok rozpoczyna proces opracowania pierwszego dokumentu strategicznego dedykowanego tej inwestycji. W następstwie opracowanego dokumentu (który powinien powstać do 29 października bieżącego roku) poznane zostaną m.in. potencjalne warianty trasy przyszłej linii kolejowej. Opracowanie dokumentu będzie stanowiło podstawę do prowadzenia dalszego procesu inwestycyjnego, a w konsekwencji – miejmy nadzieję, na nieodległą perspektywę budowy linii kolejowej – informuje urząd miasta. 

Opracowanie WSPP, jako wspólne przedsięwzięcie grupy samorządów wiąże się z uzyskaniem przez Miasto i Gminę Serock dotacji na ten cel ze środków poszczególnych partnerów. Do grupy samorządów, które podjęły już uchwały niezbędne do zabezpieczenia środków finansowych w formie dotacji dla Miasta i Gminy Serock zaliczają się: Województwo Mazowieckie, powiaty: przasnyski, makowski i pułtuski, gminy i miasta: Pokrzywnica, Winnica, Pułtusk, Karniewo, Maków Mazowiecki, Szelków, Krasne, Płoniawy-Bramura, Przasnysz (miasto).

Umowa na przełomie miesiąca

Urząd miasta przewiduje, że zawarcie umowy na opracowanie studium nastąpi na przełomie marca i kwietnia. – Zakończenie pierwszego etapu gromadzenia środków niezbędnych do przygotowania Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego linii kolejowej Zegrze Przasnysz to bardzo ważny krok, który umożliwia podjęcie kroków zmierzających do podpisania umowy z wykonawcą tego dokumentu. Tym cenniejsze jest wsparcie, które na obecnym etapie Miasto i Gmina Serock otrzymuje od partnerów samorządowych również zaangażowanych w ten proces – powiedział Artur Borkowski, Burmistrz Miasta i Gminy Serock.

Inicjatywa realizacji nowej linii kolejowej jest wspólnym przedsięwzięciem samorządów reprezentujących region północnego Mazowsza oraz Samorządu Województwa Mazowieckiego. Projekt został zgłoszony do krajowego programu „Kolej+”, w którym pozytywnie przeszedł pierwszy etap rekrutacji. Opracowanie WSPP dla nowej linii kolejowej jest natomiast elementem II etapu rekrutacji, który trwał będzie do końcówki listopada bieżącego roku. Więcej na temat projektu piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5