Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Kolej Rogowska: Powrót pociągów zimowych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Kolej Rogowska: Powrót pociągów zimowych
fot. Kolej Rogowska
Sukces ubiegłorocznych zimowych pociągów turystycznych na Kolei Rogowskiej zachęcił Fundację Polskich Kolei Wąskotorowych do kontynuowania inicjatywy w tym sezonie. W niedziele 28 stycznia i 11 lutego zostaną uruchomione po dwie pary pociągów. Kursy turystyczne w okresie ferii zimowych będą też początkiem rozszerzania współpracy z Łódzką Koleją Aglomeracyjną.

Odjazdy ze stacji Rogów Osobowy (w przeciwieństwie do poprzedniego roku pociągi będą podstawiane pod sam dworzec normalnotorowy) wyznaczono na godziny 10.35 i 13.15. Przejazd do stacji końcowej będzie trwał 40 minut. W Jeżowie zaplanowano 35-minutową przerwę na ciepły posiłek dla pasażerów (darmowy jeżowski bigos). Do Rogowa pociąg powróci odpowiednio o 12.30 i 15.10.

Skomunikowania i powrót ŁKA gratis

Godziny odjazdów i przyjazdu zostały dopasowane do pociągów ŁKA. Na pierwszy pociąg można dojechać osobowym ŁKA do Skierniewic (odjazd ze stacji Łódź Fabryczna o 9.44, przyjazd do Rogowa – 10.18). Możliwość powrotu zapewni ŁKA Sprinter (Rogów – 12.48, Łódź Fabryczna – 13.14). Drugi z pociągów turystycznych został zaplanowany raczej z myślą o turystach z Warszawy: dogodny dojazd ze stolicy to pociąg ŁKA Sprinter „Fabrykant” (Warszawa Wschodnia – 11.39, Rogów – 12.48), a powrót – „Powidoki” (Rogów – 15.54, Warszawa Wschodnia – 17.01). – W ramach obydwu skomunikowań jest zapewniona możliwość oczekiwania w ogrzewanych wagonach przy peronie stacji Rogów Osobowy Wąskotorowy – informuje Bartosz Paluchowski z Fundacji.

Współpraca z łódzkim przewoźnikiem samorządowym nie ogranicza się jednak do koordynacji rozkładów jazdy. FPKW i ŁKA rozszerzyły współpracę rozpoczętą w ubiegłym roku. Pasażerowie wąskotorówki, którzy zdecydują się na dojazd do Rogowa pociągami ŁKA, będą mogli po przejeździe koleją wąskotorową wrócić z Rogowa bezpłatnie do stacji początkowej. Taki sam mechanizm był w ubiegłych latach wykorzystywany podczas innych ważnych z turystycznego punktu widzenia wydarzeń w województwie, takich jak dni otwarte parowozowni w Skierniewicach czy łowicka procesja Bożego Ciała. Zakup samych biletów na pociągi zimowe będzie możliwy tylko przez zakładkę „Rozkład jazdy 2018” na stronie kolejrogowska.pl. Wąskotorowy przewoźnik wdrożył możliwość płatności za bilety przez platformę Przelewy24.pl. - Znacznie przyspiesza to i ułatwia proces zakupu biletów – dodaje Paluchowski.

Przyszłość – wspólny bilet i ulgi ustawowe?

Według FPKW w przygotowaniu są już także rozkłady jazdy pociągów w sezonie letnim, w tym kolejne promocje dla decydujących się na dojazd do Rogowa koleją normalnotorową. – FPKW podjęła obecnie starania o uruchomienie ulg ustawowych dla umożliwienia integracji taryfowej z ŁKA. Pozwoli to na wdrożenie wspólnego biletu. Rozmowy z potencjalnymi organizatorami transportu są w toku, co pozwala mieć nadzieję, że w sezonie 2018 oferta będzie jeszcze ciekawsza i korzystniejsza – zapowiada przedstawiciel fundacji.

Duża frekwencja, ale pieniędzy wciąż mało

Frekwencja w ubiegłorocznych pociągach zimowych była stuprocentowa. – Turystyka zimowa w centralnej Polsce ma się dobrze – ocenia przedstawiciel FPKW. Popularności kolejki sprzyja bliskość aglomeracji warszawskiej i łódzkiej, a także coraz bogatsza oferta turystyczna Rogowa i okolic. Niewątpliwą atrakcją przejazdów będzie włączenie do zabytkowego składu pługu odśnieżnego.

Podobnie jak w ubiegłym roku, w obecnym sezonie pociągi zimowe będą kursowały tylko na krótkim odcinku Rogów – Jeżów. – FPKW nadal poszukuje środków finansowych na spłatę wykonanego w 2016 r. remontu toru od Rogowa do Jeżowa. Dopiero po uregulowaniu zobowiązań finansowych z tego tytułu będzie można rozpocząć starania o pozyskanie finansowania dla prac na kolejnych odcinkach – tłumaczy Paluchowski. Jak dodaje, turyści odwiedzający wąskotorówkę pytają często o możliwość przejechania dłuższej trasy. Wolontariusze Fundacji regularnie patrolują całą 49-kilometrową linię aż do Białej Rawskiej, by uchronić nawierzchnię przed ewentualną kradzieżą.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kto skieruje w przyszłość rogowską kolej wąskotorową?

Zintegrowany transport

Kto skieruje w przyszłość rogowską kolej wąskotorową?

Jakub Madrjas 30 września 2021

Rogów: Trwa odbudowa wagonu motorowego MBxd2-215

Tabor i technika

Rogów: Trwa odbudowa wagonu motorowego MBxd2-215

inf. pras oprac. JM 08 września 2021

Kolej Rogowska z milionową dotacją na przywrócenie ruchu parowego

W ostatnim numerze

Zobacz również:

Kto skieruje w przyszłość rogowską kolej wąskotorową?

Zintegrowany transport

Kto skieruje w przyszłość rogowską kolej wąskotorową?

Jakub Madrjas 30 września 2021

Rogów: Trwa odbudowa wagonu motorowego MBxd2-215

Tabor i technika

Rogów: Trwa odbudowa wagonu motorowego MBxd2-215

inf. pras oprac. JM 08 września 2021

Kolej Rogowska z milionową dotacją na przywrócenie ruchu parowego

W ostatnim numerze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5