Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej przyspiesza w Wielkopolsce. Pociąg wyprzedzi samochód

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
18-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej przyspiesza w Wielkopolsce. Pociąg wyprzedzi samochód
Dzięki inwestycjom prowadzonym przez PKP Polskie Linie Kolejowe już niebawem z Katowic, Wrocławia czy Trójmiasta do stolicy Wielkopolski pociągiem będzie można dotrzeć szybciej niż samochodem. Po przebudowie peronów podróż będzie także bardziej komfortowa, modernizacja infrastruktury podwyższy też bezpieczeństwo.

Modernizacja sieci kolejowej pozwala na uzyskanie rekordowo krótkich czasów przejazdu. Poprawia się również komfort obsługi podróżnych. Perony zapewniają pełną dostępności dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się.

Z Katowic do Poznania krócej o 1,5 godziny

Kluczowe prace rewitalizacyjne dla szybkiego połączenia województwa wielkopolskiego ze Śląskiem są prowadzone na linii Kalety – Kluczbork oraz na odcinku pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem. Remont obu linii łączących Śląsk z Wielkopolską i dalej ze Szczecinem pozwoli na sprawniejszy transport towarów oraz szybszą podróż. Po zakończeniu obu projektów, które jest planowane na pierwszą połową 2015 roku, parametry techniczne na całym odcinku Kalety – Kluczbork – Ostrzeszów  pozwolą na jazdę pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/h, zaś pociągów towarowych 100 km/h.

Rewitalizacja ta jest częścią większego zadania polegającego na poprawie infrastruktury torowej na trasie Katowice – Poznań. Obejmuje ono również prace na odcinkach: Bytom Północ – Tarnowskie Góry oraz Kalety – Strzebiń. Po zakończeniu wszystkich robót czas przejazdu pociągiem na tej trasie skróci się aż o 1,5 godziny - z 6 godzin do około 4 godzin i 30 minut.

Z Wrocławia do Poznania w niecałe 2 godziny

Przyspieszenie na kolei odczują również pasażerowie podróżujący z Wrocławia do Poznania. Obecnie trwają prace modernizacyjne na linii E 59 na odcinku Wrocław – granica województwa dolnośląskiego. Kolejarze układają nowe tory oraz kompleksowo przebudowują stacje i przystanki. Ponadto, w ramach robót powstają nowe mosty i wiadukty, nowoczesne systemy sterowania ruchem kolejowym, a poziom bezpieczeństwa i płynności ruchu podwyższa się poprzez modernizację przejazdów kolejowo-drogowych.

Niebawem szybsza będzie także podróż z Czempinia do Poznania, gdzie trwa obecnie kompleksowa modernizacja torów wraz z wymianą sieci trakcyjnej, budową przejść podziemnych, wiaduktów i obiektów ochrony środowiska. Pociągi z Poznania w stronę Wrocławia na odcinkach Czempiń – Mosina oraz Luboń – Poznań kursują już po zmodernizowanych torach. W ramach inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. oddano do eksploatacji 30 km toru, oraz sieć trakcyjną zawieszoną na nowych konstrukcjach. Zakończyła się także modernizacja przystanków osobowych w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej oraz Poznaniu Dębcu.

Po zakończeniu prac na linii kolejowej E 59 pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Podróż najszybszym pociągiem z Wrocławia do Poznania skróci się i zajmie nieco ponad 1,5 godz.

Szybsza kolej w aglomeracji poznańskiej

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. usprawniają także podróż w obrębie aglomeracji poznańskiej. Dzięki zakończonej niedawno modernizacji, na linii z Drzymałowa do Grodziska Wielkopolskiego pociągi mogą jeździć z prędkością do 100 km/h, a komfort pasażerom zapewniają nowoczesne perony bez barier architektonicznych.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Debata dotycząca obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce

Biznes

Debata dotycząca obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce

Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej UAM 23 kwietnia 2013

Wielkopolskie poprze restrukturyzację Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

Od piątku bezpośrednie pociągi Leszno – Poznań Wschód

Pasażer

Zobacz również:

Debata dotycząca obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce

Biznes

Debata dotycząca obecnej kondycji i strategii rozwoju kolei regionalnej w Wielkopolsce

Koło Naukowe Prawa Energetycznego i Regulacji Sektorowej UAM 23 kwietnia 2013

Wielkopolskie poprze restrukturyzację Przewozów Regionalnych

Prawo i polityka

Od piątku bezpośrednie pociągi Leszno – Poznań Wschód

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5