Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus w Śląskiem: Umowy na projekt - Jastrzębie i Murcki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus w Śląskiem: Umowy na projekt - Jastrzębie i Murcki
fot. Dominik Lebda
Zarządca infrastruktury podpisał umowę na zaprojektowanie odtworzenia linii pasażerskiej do stacji Jastrzębie Zdrój. Prace projektowe mają trwać trzy lata. Drugi podpisany kontrakt dotyczy przystosowania linii 142 do przewozów pasażerskich Tychy – Katowice Ligota przez Katowice Murcki.

Reaktywacja przewozów pasażerskich do stacji Jastrzębie Zdrój – do której przygotowania wielokrotnie już opisywaliśmy – to inwestycja symboliczna dla całego programu Kolej Plus. Jastrzębie Zdrój przez 22 lata było bowiem największym polskim miastem, którego mieszkańcy nie mogli korzystać z usług kolei.

Jastrzębie: W godzinę i 12 minut do Katowic

Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla projektu „Uzupełnienie sieci kolejowej o połączenie kolejowe Jastrzębia-Zdroju z Katowicami” będzie kosztowało 10,7 mln zł netto (13 161 000 zł brutto). Wykonawcą jest konsorcjum firmy Fonon i Wielobranżowej Pracowni Projektów Kolejowych z Żor.

Jak podaje PKP PLK, szacowany czas podróży między Katowicami a Jastrzębiem wyniesie ok. 72 minut. Zakres inwestycji obejmuje odbudowę dwóch jednotorowych, zelektryfikowanych odcinków linii 159: Jastrzębie Zdrój Centrum – Pawłowice Śląskie oraz Żory – Orzesze. Ich łączna długość to ok. 20 km. Pociągi mają kursować z prędkością do 120 km/h. Po drodze powstaną przystanki: Jastrzębie Zdrój Szkolna, Jastrzębie Zdrój Bzie, Żory Baranowice, Żory Aleja Zjednoczonej Europy, Palowice Kolonia i Orzesze Zawada. Stacja Pawłowice Śląskie zostanie zmodernizowana – otrzyma m. in. perony przystosowane do obsługi osób o organicznej mobilności.

Prace projektowe mają zakończyć się w roku 2026, a budowlane – w 2029 r. Szacowana wartość całego zadania to 475 mln zł.

Murcki: Alternatywa dla linii 139

Jednocześnie zarządca infrastruktury podpisał umowę na zaprojektowanie alternatywnego połączenia aglomeracyjnego Tychy – Katowice Murcki – Katowice Ligota linią kolejową 142. Wartość umowy z konsorcjum Mosty Katowice – Arcadis to 6,8 mln zł netto (8 352 930 zł brutto).

Na przywróceniu ruchu pasażerskiego między Katowicami Ligotą a Tychami linią 142 zyskają mieszkańcy południowych dzielnic Katowic: Ochojca, Murcek, Kostuchny i Podlesia. Przejazd nową trasą Tychy – Katowice ma trwać 29 minut. W Murckach zostanie rozbudowana stacja, co pozwoli na wyprzedzanie pociągów towarowych przez pasażerskie. Przewidziano też budowę trzech bezkolizyjnych skrzyżowań torów z drogami (2 wiaduktów kolejowych i 1 drogowego). Linia 142 to część kolejowej obwodnicy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, dziś wykorzystywana tylko w ruchu towarowym.

Dla tego zadania prace projektowe zaplanowano latach 2023-2025, a budowę – w latach 2026-2029. Cała inwestycja, wraz z pracami budowlanymi, ma kosztować ponad 142 mln zł.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu

Infrastruktura

Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2023

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Infrastruktura

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Kolej Plus na Śląsku: Umowa dla połączenia Bytom - Ruda

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Zobacz również:

Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu

Infrastruktura

Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2023

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Infrastruktura

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Kolej Plus na Śląsku: Umowa dla połączenia Bytom - Ruda

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5