Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus: Będzie drugi tor na linii Katowice – Orzesze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus: Będzie drugi tor na linii Katowice – Orzesze
fot. Travelarz - Praca własna, CC BY-SA 3.0 pl, commons.wikimedia.orgDworzec w Mikołowie
W ciągu sześciu lat intensywnie wykorzystywany początkowy odcinek linii 140 zostanie rozbudowany o drugi tor. Na linii powstaną też trzy nowe przystanki – wszystkie w Mikołowie. Inwestycja jest częścią programu „Kolej Plus”.

Linia 140 między stacjami Katowice Piotrowice i Orzesze Jaśkowice przestanie w najbliższych latach być trasą jednotorową. Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na uzupełnienie tego 20-kilometrowego, dość zatłoczonego odcinka o drugi tor. Na udrożnieniu kolejowego wylotu z Katowic na południowy zachód zyskają pasażerowie kilkunastu par pociągów Kolei Śląskich do Rybnika, Raciborza czy Wodzisławia i Chałupek, a w przyszłości – być może – także do Bohumina i dalej w głąb Czech. Omawianym odcinkiem linii 140 kursuje też jedna para pociągów międzynarodowych (IC „Porta Moravica” Przemyśl – Graz).

460 mln zł za drugi tor i nowe perony

Poprawie dostępności kolei na rozbudowywanej trasie będzie służyć też budowa nowych przystanków. Zaplanowano je w trzech lokalizacjach: Mikołów Kamionka, Mikołów Reta i Mikołów Osiedle Mickiewicza (obecnie na linii 140 w granicach Mikołowa działa tylko jeden przystanek poza główną stacją – Mikołów Jamna). Sama stacja Mikołów, podobnie jak Orzesze i Łaziska Górne, doczeka się przebudowy peronów i dostosowania ich do współczesnych standardów.

Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury, na projektowanie przewidziano trzy lata (2023 – 2026). Tyle samo (2026-2029) mają trwać prace budowlane. PKP PLK szacuje koszty całego przedsięwzięcia na około 460 mln zł.

Nowa nawierzchnia, odtworzenie mijanki...

Od kilku lat na rożnych odcinkach linii 140 zarządca infrastruktury prowadzi prace poprawiające jej stan. Oprócz usuwania skutków podmycia w 2021 r. poddano rewitalizacji odcinek Rybnik – Nędza Wieś, odbudowano mijankę Łaziska Górne Brada, wybudowano nowy wiadukt na miejsce zburzonego w Mikołowie i wyremontowano niektóre inne obiekty inżynieryjne, przeprowadzono potokową wymianę nawierzchni między Rydułtowami a Suminą oraz wykonano szereg drobniejszych prac. Standard obsługi pasażerów poprawiła modernizacja peronu w Leszczynach. Ostatnio PKP PLK ogłosiły przetarg na wykonanie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, obejmującego także niektóre stacje na omawianej linii.

Na liście podstawowej programu Kolej Plus w województwie śląskim znajduje się siedem projektów (najwięcej spośród wszystkich regionów w całym kraju). Ich szacowana wartość wynosi ok. 2 mld zł. PKP PLK podpisały umowy z wszystkimi wnioskodawcami, a dla trzech inwestycji ogłoszono już przetargi na zaprojektowanie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Trwają prace na linii 140 między Rydułtowami a Suminą

Infrastruktura

Trwają prace na linii 140 między Rydułtowami a Suminą

inf. pras 09 sierpnia 2021

PLK przywróciła ruch na linii do Rybnika po 12 dniach

Infrastruktura

Na uszkodzoną linię 140 do Rybnika pociągi wrócą 30 lipca

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Trwają prace na linii 140 między Rydułtowami a Suminą

Infrastruktura

Trwają prace na linii 140 między Rydułtowami a Suminą

inf. pras 09 sierpnia 2021

PLK przywróciła ruch na linii do Rybnika po 12 dniach

Infrastruktura

Na uszkodzoną linię 140 do Rybnika pociągi wrócą 30 lipca

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5