Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus na Dolnym Śląsku. Linia do Złotoryi z wykonawcą. Świebodzki i Bogatynia z umową na projekt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus na Dolnym Śląsku. Linia do Złotoryi z wykonawcą. Świebodzki i Bogatynia z umową na projekt
fot. JR
PKP PLK mają umowy na projekty dotyczące powrotu kolei do Bogatyni oraz przywrócenia funkcji kolejowych stacji Wrocław Świebodzki. Dokumentacja ma być gotowa w 2026 roku. PLK wybrały też wykonawcę projektu oraz modernizacji linii do Złotoryi.

W ostatnich dniach przybliżyła się możliwość realizacji programu Kolej Plus w województwie dolnośląskim. Jak poinformowały bowiem PKP PLK, spółka wybrała wykonawców dokumentacji projektowej dla dwóch zadań, a więc rewitalizacji trasy Zgorzelec – Bogatynia oraz przywrócenia funkcji kolejowych stacji Wrocław Świebodzki. Ponadto PLK wybrały też najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i zrealizowanie prac budowlanych przy rewitalizacji linii kolejowej Legnica – Złotoryja.

Linia do Złotoryi z wykonawcą modernizacji

Ostatni ze wspomnianych projektów dotyczy modernizacji i przywrócenia do funkcjonowania linii kolejowej nr 284, na odcinku Legnica – Jerzmanice-Zdrój. Linia jest zelektryfikowana oraz przejezdna, bowiem jeszcze do niedawna była wykorzystywana w ruchu towarowym. Dzięki inwestycji dostęp do kolei ma odzyskać powiatowa Złotoryja. O samym przetargu (w formule projektuj i buduj), a także o ofertach jakie otrzymały PKP PLK, informowaliśmy w poprzednich miesiącach. Teraz wiemy już, że najkorzystniejszą ofertą okazała się ta autorstwa konsorcjum Infrakol oraz LWZ, które zaoferowało realizację prac za niespełna 211 mln złotych brutto, a więc sporo poniżej budżetu PLK, określonego na 262 mln złotych brutto.

Teraz wybór oferty musi się jeszcze uprawomocnić, po czym zarządca infrastruktury będzie mógł podpisać umowę z wykonawcą, co zapoczątkuje kolejny etap powrotu kolei pasażerskiej do Złotoryi. Więcej informacji dotyczących planowanego połączenia (czasy przejazdu, przystanki czy też ich lokalizacja) można znaleźć tutaj.

Wrocław Świebodzki znów na kolejowej mapie Polski

Projekty dotyczące powrotu pociągów do Bogatyni oraz na Wrocław Świebodzki są mniej zaawansowane, bowiem w tym przypadku PLK wybrały jak na razie tylko wykonawców dokumentacji projektowej. Przetargi na właściwe prace budowlane zostaną przeprowadzone po stworzeniu projektu.

Jak piszą PKP PLK “pociągi regionalne pojadą z Legnicy przez Środę Śląską do Wrocławia w ok. 40 min. Dzięki odbudowie stacji Wrocław Świebodzki i budowie drugiego toru w stronę stacji Wrocław Muchobór możliwe będzie uruchomienie nowych połączeń między stolicą regionu a Środą Śląską, Wołowem i Jaworzyną Śląską. Dla sprawnej obsługi pociągów, poza odbudową stacji Wrocław Świebodzki, przewidywana jest przebudowa stacji Środa Śląska, która zyska nowy peron i – po przebudowie układu torowego – możliwość rozpoczynania i kończenia biegu pociągów. Przewidywana wartość inwestycji opiewa na ok. 216 mln zł”.

Ten projekt dokładnie opisywaliśmy w tym miejscu.

Bogatynia z dostępem do kolei

O inwestycji dotyczącej powrotu pociągów do Bogatyni zarządcy infrastruktury pisze w ten sposób:

“Dzięki inwestycji mieszkańcy Bogatyni zyskają dogodne połączenia kolejowe na niewykorzystywanej od 2000 r. trasie, która „włączy się” m.in. w linię Zgorzelec – Węgliniec (nr 278). Na dwóch jednotorowych odcinkach o łącznej długości ok. 30 km będzie m.in. nowa nawierzchnia i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Możliwe będą przejazdy pociągów spalinowych z prędkością od 60 do 120 km/h (w zależności od odcinka). Dojazd pociągiem z Bogatyni do Zgorzelca szacowany jest na ok. 47 min, a do Wrocławia na ok. 2:40 h. Dla dogodnego dostępu do kolei przygotowane zostaną perony w siedmiu lokalizacjach: Zgorzelec, Jerzmanki, Sulików, Bratków Zgorzelecki, Turoszów, Turoszów Kopalnia oraz Bogatynia” – pisze PKP PLK w komunikacie prasowym.

Większy opis prac można znaleźć tutaj.

Projekty mają być gotowe w 2026 roku

Oba projekty zostaną wykonane przez Multiconsult Polska. Umowa na projekt rewitalizacji połączenia kolejowego do Bogatyni opiewa na 7,5 mln złotych, natomiast projekt dla Wrocławia Świebodzkiego będzie kosztował niespełna 5 mln złotych. PLK Informują, że dokumentacja ma być gotowa w 2026 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu

Infrastruktura

Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2023

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Infrastruktura

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Kolej Plus w Śląskiem: Umowy na projekt - Jastrzębie i Murcki

Infrastruktura

Kolej Plus na Śląsku: Umowa dla połączenia Bytom - Ruda

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Zobacz również:

Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu

Infrastruktura

Są umowy na projekty linii do Śremu, Turku i Międzychodu

Redakcja/inf. pras. 29 sierpnia 2023

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Infrastruktura

Kolej Plus do Przasnysza: Przetarg na projektowanie

Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Kolej Plus w Śląskiem: Umowy na projekt - Jastrzębie i Murcki

Infrastruktura

Kolej Plus na Śląsku: Umowa dla połączenia Bytom - Ruda

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5