Zarządca infrastruktury wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt inwestycji programu Kolej Plus na linii 24. Złożona przez spółkę TPF oferta jest najtańsza i nie podlega odrzuceniu – informuje PKP PLK. Cztery z siedmiu złożonych w przetargu propozycji zostały odrzucone.
Jak już informowaliśmy, w postępowaniu złożono siedem ofert. Aż cztery z nich (najtańsza – Multiconsult, druga w kolejności – CE Project Group, MGGP SA oraz najdroższa Voessing) zostały jednak odrzucone. Spośród pozostałych najkorzystniejsza okazała się propozycja TPF. Jedynym kryterium wyboru stanowiła cena. Zwycięzca zaproponował wynagrodzenie o ponad 6 mln zł niższe od kosztorysu inwestorskiego.
Linia 24 ma zostać zelektryfikowana i dostosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich (z możliwością przyspieszenia w przyszłości do 160 km/h). Składy towarowe o długości maksymalnie 750 m będą mogły rozwijać prędkość 80 km/h. Maksymalny nacisk na oś ma wynosić co najmniej 221 kN. Na przystankach (odbudowanych – Wola Krzysztoporska i Bełchatów Miasto – oraz nowych: Korczew, Kurnos, Zarzecze, Trząs i Bogumiłów) perony mają mieć 150 m długości z możliwością wydłużenia o kolejne 50 m oraz 76 cm wysokości nad główką szyny.
Nowy odcinek Zarzecze – Bogumiłów ma być poprowadzony najpierw wzdłuż linii 848 (bocznica Elektrowni Bełchatów i kopalni odkrywkowej), by na wysokości mostu skręcić na południowy zachód, na południe od wsi Zarzecze i Trząs. Stacja końcowa w Bogumiłowie ma składać się z dwóch torów oraz jednego rozjazdu. Linia powinna zostać zaprojektowana tak, by w przyszłości można było ją przedłużyć do magistrali węglowej (linia 131).
Według wstępnych założeń łódzkiego Urzędu Marszałkowskiego na linii 24 ma kursować łącznie 8 par pociągów na dobę (po 4 na pełnej trasie Piotrków Trybunalski – Bogumiłów i na odcinku Piotrków – Bełchatów Miasto). Część pociągów zostanie zapewne wydłużona do Łodzi. Dojazd z Bełchatowa do stolicy regionu ma trwać godzinę i 26 minut.
Druga sztandarowa inwestycja programu Kolej Plus w województwie łódzkim – nowa linia z Chorzewa Siemkowic do Wielunia – doczekała się wczoraj
podpisania umowy z wykonawcą dokumentacji projektowej. Częściowo w regionie będzie też realizowana
modernizacja i elektryfikacja odcinka Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko Kamienna – tu jednak liderem projektu jest samorząd województwa świętokrzyskiego. Również w tym przypadku umowę podpisano wczoraj. Wszystkie przedsięwzięcia mają zakończyć się – zgodnie z zasadami programu Kolej Plus – do roku 2029.