Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus: Łomża bez złotych klamek

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus: Łomża bez złotych klamek
fot. Kasper Fiszer
Mimo kompletu dokumentów, PKP PLK wciąż nie ogłosiła przetargu na projekt rewitalizacji połączenia do Łomży w ramach programu Kolej Plus. Jak tłumaczy odpowiedzialny za kolej wiceminister Piotr Malepszak, trwa przegląd założeń projektu tak by uniknąć zmarnowania pieniędzy publicznych. 

Jak informowaliśmy na początku miesiąca, wojewoda podlaski wydał pozwolenie na odbudowę linii kolejowej do Łomży w ramach programu Kolej Plus. Teoretycznie inwestycja, na której wykonanie samorząd i PLK zawarły już umowę mogłaby wystartować. Wciąż jednak nie ogłoszono przetargu. - Obecnie analizowany jest zakres modernizacji linii pod kątem optymalizacji jej efektów. Ogłoszenie przetargu planowane jest na III kw. bieżącego roku - informuje Tomasz Łotowski z zespołu prasowego PKP PLK. 

Jak podaje, w ramach prowadzonych analiz rozważane są dodatkowe prace, między innymi na peronach, których wcześniej nie uwzględniono do modernizacji w opracowanym przez wnioskodawcę studium planistyczno-prognostycznym. - Pod uwagę brane są także potrzeby w ruchu towarowym, w tym budowa bocznicy przeładunkowej w Czerwonym Borze. Po etapie analiz konieczna będzie aktualizacja dokumentacji oraz uzyskanie zgód korporacyjnych, a następnie na podstawie tych dokumentów ogłoszony zostanie przetarg - wyjaśnia przedstawiciel spółki. 

Wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej Piotr Malepszak zapowiadał optymalizację inwestycji tak, by każda wydana złotówka przynosiła realne efekty. Kolej Plus do Łomży to jedna z inwestycji, dla których prowadzony jest przegląd. - Czas na rzetelne podejście do publicznych pieniędzy. Jeśli inwestujemy w linię regionalną 500 mln złotych, to dla dobrej oferty kilkunastu lat pociągów na dobę a nie dla "alibi zug" - mówi "Rynkowi Kolejowemu", odnosząc się do przykładu kiepskiej oferty na linii do Braniewa.

Jak dodaje, linia nr 49 Łomża - Śniadowo jest zdegradowana w dużo większym stopniu, niż linia nr 36 Śniadowo - Łapy, co wymaga innego podejścia do wydatków; pociągi pasażerskie niedawno zresztą wróciły na ten drugi odcinek.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Infrastruktura

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Roman Czubiński 15 lutego 2024

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Roman Czubiński 12 lutego 2024

Databout zaprojektuje rewitalizację trasy Racibórz – Racławice?

Infrastruktura

Bielsko – Skoczów: Przetarg na projekt rewitalizacji

Infrastruktura

Bielsko – Skoczów: Przetarg na projekt rewitalizacji

Roman Czubiński 30 listopada 2023

Jest problem z programem Kolej Plus w Małopolsce

Prawo i polityka

Jest problem z programem Kolej Plus w Małopolsce

Jakub Madrjas 24 października 2023

Kolej Plus: Jest umowa na rewitalizację linii Sokołów - Siedlce

Infrastruktura

Zobacz również:

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Infrastruktura

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Roman Czubiński 15 lutego 2024

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Roman Czubiński 12 lutego 2024

Databout zaprojektuje rewitalizację trasy Racibórz – Racławice?

Infrastruktura

Bielsko – Skoczów: Przetarg na projekt rewitalizacji

Infrastruktura

Bielsko – Skoczów: Przetarg na projekt rewitalizacji

Roman Czubiński 30 listopada 2023

Jest problem z programem Kolej Plus w Małopolsce

Prawo i polityka

Jest problem z programem Kolej Plus w Małopolsce

Jakub Madrjas 24 października 2023

Kolej Plus: Jest umowa na rewitalizację linii Sokołów - Siedlce

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5