Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej Plus: Jest umowa dla linii nr 223 Czerwonka – Mikołajki – Orzysz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-08-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej Plus: Jest umowa dla linii nr 223 Czerwonka – Mikołajki – Orzysz
Fot. Urząd Marszałkowski w Olsztynie
W Urzędzie Marszałkowskim w Olsztynie podpisana została umowa na wykonanie Wstępnego Studium Planistyczno-Prognostycznego dla linii kolejowej nr 223 w ramach programu Kolej Plus.

Województwo Warmińsko-Mazurskie zgłosiło do programu Kolej Plus sześć projektów. Wygląda na to, że zrealizowany zostanie jeden – modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka – Biskupiec –Mrągowo – Mikołajki – Orzysz. Prawdopodobnie i to by się nie udało, gdyby nie dofinansowanie ze spółki CPK na kwotę aż 20 mln złotych.

W wyniku ogłoszonego w czerwcu przetargu wybrany został wykonawca Koltech Inwestor. 11 sierpnia podpisano z nim umowę wartą  858 tys. złotych. Czas na przygotowanie dokumentów mija 5 listopada.

Reaktywacja linii jest ważna m. in. dla Mrągowa. – Wierzę, że wszystko przebiegnie pomyślnie i kolejne etapy w staraniach o przywrócenie kolei do Mrągowa będą równie udane – powiedział na uroczystości burmistrz miasta Stanisław Bułajewski.

Studium planistyczne będzie stanowić podstawę opracowania przez PLK studium projektowo-technicznego dla linii kolejowej nr 223 Czerwonka – Biskupiec – Mrągowo – Mikołajki – Orzysz i obejmie:
  • wykonanie koncepcji programowo-przestrzennej określającej w sposób szczegółowy zakres rzeczowy prac niezbędnych do realizacji projektu określonych wstępnie w studium planistycznym wraz z określeniem wstępnych kosztów projektu,
  • opracowanie projektu budowlanego wraz z projektem zagospodarowania terenu oraz szczegółowym kosztorysem inwestorskim,
  • pozyskanie stosownych decyzji administracyjnych.
Studium planistyczne będzie obejmować poniższe etapy:
etap 1: pozyskiwanie danych i zdefiniowanie wariantów infrastruktury;
etap 2: prognozy ruchu dla wariantów infrastruktury;
etap 3: analiza ruchowo-eksploatacyjna dla wariantów infrastruktury;
etap 4: oszacowanie kosztów dla wariantów infrastruktury – wstępne RCO, wskazanie istotnych kwestii technicznych;
etap 5: wybór preferowanego wariantu;
etap 6: ocena wpływu projektu na uzyskanie/usprawnienie połączenia miasta z miastem wojewódzkim.

Przypomnijmy, że budowa ekspresowej drogi S16 na Mazurach w każdym z rozważanych wariantów przechodzi przez ślad nieczynnej linii kolejowej 223. Ministerstwo Infrastruktury zapewnia, że nie zagrozi to realizacji projektu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5