Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Rusza modernizacja linii 38 Ełk – Giżycko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Rusza modernizacja linii 38 Ełk – Giżycko
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Rusza modernizacja i elektryfikacja odcinka kolejowego Ełk-Giżycko. Inwestycja otrzymała właśnie dofinansowanie unijne ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w grudniu wartą 649 milionów złotych umowę na przebudowę i elektryfikację odcinka Ełk – Giżycko. Modernizacją mazurskiej trasy zajmie się konsorcjum Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones, Coalvi oraz China Civil Engineering Construction Corporation.

Start prac po wielu przygotowaniach 

Przebudowa linii miała trwać od 2020 roku, ale prace zaczynają się dopiero teraz. Na pierwszy ogień idzie nieco ponad 49 km torów. – Umowa na prace na linii kolejowej nr 38 to kolejny element wielkiej modernizacji polskiej kolei. Wierzę, że elektryfikacja linii wpłynie korzystnie na środowisko przyrodnicze Mazur, a trasa z Ełku do Korsz przyciągnie wielu turystów. Przy wsparciu środków europejskich sukcesywnie zmieniamy polską kolej, czyniąc ją bardziej konkurencyjną i dostępną dla pasażerów – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel cytowany w komunikacie.

Jak podaje inwestor, dzięki elektryfikacji 49 km torów kolej na odcinku Olsztyn – Ełk przyspieszy nawet dwukrotnie a podróż skróci się o 50 minut. Projekt podzielony został na II fazy – w drugiej zapewnione zostanie zasilanie z podstacji trakcyjnych. W ramach modernizacji wymieniona będzie nawierzchnia kolejowa na całym odcinku Ełk – Giżycko, z podniesieniem dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN i przebudową układów torowych na stacjach dla pociągów towarowych o długości 750 m. Prace obejmą także wzmocnienie podtorza i przebudowę nasypów wraz z torowiskiem w miejscach przesunięcia linii kolejowej oraz udrożnienie i odbudowę odwodnienia. Inwestycja obejmie także m.in. przebudowę sześciu i budowę dwóch obiektów inżynieryjnych, modernizację trzech stacji i dwóch przystanków osobowych oraz przebudowę systemów zabezpieczających na przejazdach kolejowych. Zakończenie realizacji całego projektu modernizacji i elektryfikacji linii nr 38 na odcinku Ełk – Giżycko zaplanowano na 2024 rok. Realizacja dalszej części projektu, czyli „Prac na linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze wraz z elektryfikacją” jest planowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Jest unijne dofinansowanie

Niedawno podpisana została umowa na unijne dofinansowanie inwestycji z programu POIiŚ. – Projekt wpisuje się w unijny trend priorytetowego finansowego wsparcia inwestycji ukierunkowanych na rozwiązania zawierające czynnik klimatyczny i środowiskowy. W systemie rozdysponowywanych środków unijnych kolej, z jej w znacznej mierze proekologicznymi projektami, zajmuje szczególne miejsce, również z punktu widzenia założeń nowej perspektywy finansowej UE. Elektryfikacja odcinka kolejowego Ełk – Giżycko wraz z modyfikacją i budową infrastruktury towarzyszącej to krok, który niewątpliwie docenią zarówno przewozy pasażerskie i towarowe, jak i warmińsko-mazurska natura. Dzięki dofinansowaniu w wysokości ponad 640 mln złotych zostanie zrealizowany projekt, który przyspieszy i usprawni przewozy kolejowe w Warmii i Mazurach – stwierdziła Joanna Lech, p.o. Dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych w komunikacie.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5