Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Kolej na Białorusi na ręcznym sterowaniu. Kolejny atak hakerów przeciw wojnie

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
28-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Kolej na Białorusi na ręcznym sterowaniu. Kolejny atak hakerów przeciw wojnie
Fot. Dima Sugonyaev, CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commonzdjęcie ilustracyjne
Koleje Białoruskie padły ofiarą kolejnego ataku hakerskiego. Tym razem jest on wymierzony bezpośrednio w system przewozowy, co ma utrudnić wsparcie militarne reżimu Putina przez Łukaszenkę. 

Pod koniec stycznia miał miejsce duży atak hakerów na Koleje Białoruskie. Grupa Cyberpartyzanci zaszyfrowała serwery i zażądała wycofania rosyjskich wojsk z Białorusi i wstrzymania przygotowań do wojny z Ukrainą. Dopiero po tygodniu firma przywróciła do działania system sprzedaży biletów, ale system celny nie funkcjonuje należycie prawdopodobnie do dziś. 

Wczoraj (27 lutego) grupa Cyberpartyzanci poinformowała o kolejnym ataku, tym razem na system dyspozytorski “Neman”. Według nich został wyłączony, przez co kolej musiała przejść na ręczną dyspozycję. Nie jest jeszcze do końca jasne, jakie są różnice wobec ataku sprzed miesiąca – bo wówczas pojawiały się podobne informacje; wtedy przede wszystkim dotyczyły one systemu celnego, zbudowanego za chińskie pieniądze w ramach inicjatywy Jedwabnego Szlaku. 

Cyberpartyzanci podkreślają – podobnie jak miesiąc temu – że nie atakują systemu sterowania ruchem, żeby nie ryzykować życia i zdrowia pasażerów. Oznacza to, że ruch dalej może być prowadzony, choć można się spodziewać dużych opóźnień. Agencja Bloomberg znalazła potwierdzenie trudnej sytuacji na białoruskiej kolei w miejscowych sieciach społecznościowych. Warto jeszcze dodać, że inna grupa hakerska – Anonymous – przyznała się już do 400 ataków na instytucje Rosji i Białorusi.

"Rynkowi Kolejowemu" udało się potwierdzić informacje o problemach na Białorusi u polskich przewoźników kolejowych. Choć pociągi, w tym prowadzące kontenery z Chin w ramach Jedwabnego Szlaku, wciąż wjeżdżają do Polski, to już pojawiają się opóźnienia. Przewoźnicy nie są informowani o nowych terminach wjazdu.  
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5