Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolej+: Łódzkie ma umowę, Śląsk pieniądze, Mazowsze przyrzeka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-04-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolej+: Łódzkie ma umowę, Śląsk pieniądze, Mazowsze przyrzeka
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Rozwijają się przygotowania do realizacji projektów z programu Kolej Plus. Według zebranych przez nas najnowszych informacji, zabezpieczono pieniądze na studia dla dwóch projektów w woj. śląskim, ogłoszono kolejny przetarg w Wielkopolsce, a województwo łódzkie podpisało umowę z firmą Idom.

Pieniądze na Kolej Plus w woj. śląskim

Podczas XXX sesji Sejmiku Województwa Śląskiego radni udzielili pomocy finansowej dla miasta Bielska-Białej (w formie dotacji celowej, przeznaczonej na współfinansowanie opracowania studium planistyczno-prognostycznego dla projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędnego elementu połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem”). Więcej na jego temat piszemy tutaj.

To nie jedyna dobra wiadomość z regionu, bo jak podaje PAP, Sejmik zabezpieczył też dwa miliony złotych na przygotowanie wstępnej dokumentacji budowy połączenia kolejowego Jastrzębia-Zdroju z Katowicami w programie Kolej Plus.

Komplet przetargów na Kolej Plus w Wielkopolsce

Województwo Wielkopolskie ogłosiło brakujące przetargi na wstępne Studium Planistyczno-Prognostyczne. Jak informowaliśmy wcześniej, województwo Wielkopolskie ogłosiło postępowania na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego dla trzech z pięciu zgłoszonych projektów: na rewitalizację kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390 / 236 Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec, rewitalizację linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły oraz rewitalizację linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń.

Teraz samorząd ogłosił przetargi na pozostałe dwa projekty, które były w dużym stopniu zagrożone – z powodu mniejszej zasadności ekonomicznej wydłużyły się bowiem rozmowy o współfinansowaniu z lokalnymi samorządami. Pierwszy projekt to rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo, a drugi – budowa nowej linii kolejowej Turek – Konin. Postępowanie zostało podzielone na oddzielne części. Samorząd, podobnie jak w poprzednich postępowaniach, tylko w 60 proc. będzie kierował się ceną. Termin realizacji upływa 15 listopada, co może oznaczać, że Wielkopolska ma nadzieję na wydłużenie harmonogramu II Etapu programu Kolej Plus.

Łódzkie z umową na studium elektryfikacji linii nr 25

Województwo łódzkie poinformowało o podpisaniu umowy na opracowanie studium planistyczno-prognostycznego dla projektu elektryfikacji z modernizacją linii kolejowej nr 25 na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna (koszt dokumentacji wyniesie 2,002 mln zł netto) z firmą Idom Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Pozostałe przetargi są już rozstrzygnięte – do podpisania pozostają jeszcze dwie umowy

Kozienice mają obietnicę uruchomienia pociągów przez UMWM

Coraz bardziej realna wydaje się perspektywa budowy nowej linii kolejowej w ramach Kolej Plus – do Kozienic. Ten samorząd podpisał umowę na opracowanie studium planistyczno-prognostycznego. Jak informuje “Gazeta Wyborcza”, spełniony został kolejny warunek formalny. – Jednym z wymagań stawianych beneficjentom w programie uzupełnienia lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej, w ramach którego gmina Kozienice realizuje przedsięwzięcie budowy linii kolejowej Kozienice – Warszawa, jest przedłożenie do PKP PLK deklaracji organizatora przewozów uruchomienia i finansowania przewozów w ilości co najmniej czterech par pociągów na dobę przez pięć lat. Taka deklaracja ze strony zarządu województwa mazowieckiego już jest – podała Marta Milewska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.

W najbliższych dniach należy spodziewać się ogłoszenia przez gminę Koronowo przetargu na studium dla projektu utworzenia nowego połączenia Bydgoszcz – Koronowo – Więcbork – Sępólno Krajeńskie – Chojnice.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5