Partnerzy serwisu:
Biznes

Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
19-06-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Linia 25: Jest umowa z samorządem na Kolej+ dla Tomaszowa Mazowieckiego
fot. Magdalena JanusStacja Skarżysko-Kamienna
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej nr 25 w ramach programu Kolej Plus.

Jak podała PKP PLK w komunikacie, podpisana umowa umożliwi ogłoszenie przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej dla modernizacji i elektryfikacji odcinków linii kolejowej z Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej. Jak jednak pisaliśmy niedawno, wykonawca wstępnego studium modernizacji odcinka Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko Kamienna rekomendował modernizację linii, ale bez jej elektryfikacji i budowy drugiego toru.

Co w ramach inwestycji?


W ramach przygotowania dokumentacji projektowej o szacunkowej wartości niemal 40 mln zł linia kolejowa nr 25 zostanie objęta pracami projektowymi, obejmującymi dwa odcinki linii kolejowej pomiędzy Tomaszowem Mazowieckim a Opocznem oraz Wąsoszem Konieckim a Skarżyskiem-Kamienną. Łączna długość przedmiotowych odcinków linii kolejowej nr 25 wynosi 58 kilometrów. Prace projektowe umożliwią przygotowanie dokumentacji umożliwiającej przyszłą elektryfikację linii kolejowej nr 25, a tym samy jej obsługę ekologicznymi pociągami elektrycznymi z prędkością do 120 km/h - informuje tymczasem PKP PLK.

Jak czytamy, dokumentacja dla dwóch odcinków (Tomaszów Mazowiecki - Opoczno oraz Wąsosz Konecki - Skarżysko-Kamienna) zostanie przygotowana w ramach umowy dofinansowanej z programu Kolej+. Dodatkowo PLK SA ze środków krajowych zleci opracowanie dokumentacji projektowej na odcinku Opoczno - Wąsosz Koniecki (linii kolejowej nr 25) wraz z nowymi łącznicami, przy jednoczesnym uwzględnieniu planowanej szprychy CPK. Szacowana wartość dokumentacji dla tego odcinka to ok. 150 mln zł. Łącznie na opracowanie dokumentacji projektowej dla linii Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko-Kamienna, w ramach środków Kolej + i środków krajowych, przeznaczonych zostanie ok. 200 mln zł.

Przebudowa licznych peronów

Podróżni będą mogli korzystać z nowych i zmodernizowanych peronów w Tomaszowie Mazowieckim Ludwikowie, Wąwale, Kamieniu, Szadkowicach, Słomiance, Januszewicach, Czarnieckiej Górze, Stąporkowie, Grzybowie, Wólce Plebańskiej, Mroczkowie, Gilowie i Brzasku. Dzięki inwestycji z wygodnego połączenia kolejowego z Kielcami będzie mogło korzystać ok. 180 tys. mieszkańców regionu. Czas przejazdu pociągów regionalnych z Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej wyniesie ok. 100 minut.

To kolejny projekt realizowany przez PLK SA na linii kolejowej nr 25. Podróżni korzystają już ze zmodernizowanej stacji w Skarżysku-Kamiennej. Nowe przejście podziemne ułatwiło dotarcie na perony i przejście na drugą stronę magistrali kolejowej. Bardziej komfortowe możliwości podróży zyskali także pasażerowie pociągów pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Ostrowcem Świętokrzyskim, a na przełomie tego i przyszłego roku zakończy się modernizacja całego szlaku kolejowego do Sandomierza - zapewnia PLK. Podczas prac mieszkańcy tego miasta zostali całkowicie pozbawieni komunikacji, nie było nawet autobusów zastępczych.

Jak pisaliśmy, zarządca infrastruktury zdecydował się na zmianę swoich planów dotyczących remontu mostu na Pilicy w Tomaszowie Mazowieckim. Na dłużej niż pierwotnie planowano zostanie zamknięty ruch na trasach do Opoczna i Drzewicy.



Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus to naprawdę duży plus

Infrastruktura

Kolej Plus to naprawdę duży plus

Paweł Rydzyński 23 września 2023

Łomża jednak bez pociągów elektrycznych. Zmiany w projekcie Kolej Plus

Infrastruktura

Gostyń bliski odzyskania kolei. Przetarg na prace z Kolej Plus

Infrastruktura

Kolej+ dla Jastrzębia-Zdroju i Tychów. Są przetargi

Infrastruktura

Ponad 4 mld zł na Kolej+ na Lubelszczyźnie. Umowy podpisane

Prawo i polityka

Są podpisy pod umowami na Kolej Plus na Mazowszu

Prawo i polityka

Są podpisy pod umowami na Kolej Plus na Mazowszu

inf. pras oprac. JM 17 października 2022

Zobacz również:

Kolej Plus to naprawdę duży plus

Infrastruktura

Kolej Plus to naprawdę duży plus

Paweł Rydzyński 23 września 2023

Łomża jednak bez pociągów elektrycznych. Zmiany w projekcie Kolej Plus

Infrastruktura

Gostyń bliski odzyskania kolei. Przetarg na prace z Kolej Plus

Infrastruktura

Kolej+ dla Jastrzębia-Zdroju i Tychów. Są przetargi

Infrastruktura

Ponad 4 mld zł na Kolej+ na Lubelszczyźnie. Umowy podpisane

Prawo i polityka

Są podpisy pod umowami na Kolej Plus na Mazowszu

Prawo i polityka

Są podpisy pod umowami na Kolej Plus na Mazowszu

inf. pras oprac. JM 17 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5