Partnerzy serwisu:
Biznes

Kolej dwóch prędkości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
07-04-2009
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wnp.pl, 7 kwietnia 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Kolej dwóch prędkości
Jeżeli politycy zostaną przekonani, że warto rozwijać transport szynowy oraz zaczną skuteczniej działać, to restrukturyzacja polskiego kolejnictwa, pomimo zbyt wolnego postępu, przyniesie w końcu korzystne rezultaty - twierdzi Henryk Klimkiewicz, przewodniczący Railway Business Forum.

 

\

* Henryk Klimkiewicz, przewodniczący RBF (fot. Rynek Kolejowy).

 

Transport szynowy ma bowiem nadal warunki ku temu, aby stać się jedną z głównych sił napędowych gospodarki. Według Klimkiewicza, problemy sektora kolejowego w Polsce wynikają przede wszystkim z niezakończonej reformy rozpoczętej w 2000 r. przez ówczesnego ministra transportu Tadeusza Syryjczyka. Kolejnym rządom brakowało odwagi i determinacji w restrukturyzacji spółek grupy PKP SA. W efekcie w Polsce funkcjonują dziś dwie koleje. Z jednej strony przewoźnicy PKP, z drugiej koleje prywatne i samorządowe. Koleje prywatne i samorządowe mają swoje problemy wywołane obecnym kryzysem gospodarczym, ale w odróżnieniu od przewoźników z PKP - sprawdzają się na otwartym rynku transportowym i coraz bardziej skutecznie konkurują z przewoźnikami samochodowymi.

Jak przypomina Henryk Klimkiewicz, członkowie RBF to przeważnie firmy prywatne. Niektóre z nich dotknęły skutki europejskiego kryzysu ekonomicznego, ale większość z nich daje sobie radę, mają niekwestionowane osiągnięcia i dotrzymują pola konkurencji międzynarodowej. Polskie części koncernów międzynarodowych takie jak: Alstom, Bombardier, Thales czy Siemens nie zwalniają tempa rozwoju. Wzrost produkcji odnotowują także, oparte na polskim kapitale, przedsiębiorstwa np. Lotos Kolej, Tines, KZA Kraków czy Torpol.

- To oczywiście tylko kilka przykładów znacznie większej ilości firm, które zgodnie z hasłem RBF-u "Wierzymy w kolej" nie poddają się, a czasem nawet wzmacniają swoją ekspansję - powiedział Henryk Klimkiewicz.

Według niego, RBF od prawie 10 lat realizuje swoją misję, która można określić jako wszelkie możliwe działania na rzecz rozwoju kolejnictwa i przemysłu okołokolejowego.

- Nasi członkowie doskonale zdają sobie sprawę z tego, że transport szynowy jest systemem naczyń połączonych. - powiedział przewodniczący Klimkiewicz.

Zadaniem RBF jest monitoring, postawienie diagnozy oraz podejmowanie działań, które mogą mieć wpływ na odwrócenie biegu niekorzystnych zdarzeń. Są to głównie publikowane stanowiska, listy otwarte, wystąpienia publiczne oraz budowa pozytywnego lobbingu prokolejowego. Na zlecenie RBF opracowywane są opinie i raporty wskazujące na problemy, ale także proponujące rozwiązania.

\

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5