PKP PLK relacjonuje prace w woj. śląskim o łącznej wartości 10 mln zł. Ciekawostką jest wykorzystanie przęsła przebudowanego mostu z Krakowa.
PKP Polskie Linie Kolejowe realizują szereg mniejszych prac utrzymaniowych i inwestycyjnych w województwie śląskim. Zarządca infrastruktury informuje o robotach na odcinku Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Będzin Łagisza. Ich efektem będzie zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i podniesienie prędkości pociągów do 60 km/h.
Warte 5,5 mln zł roboty rozpoczęły się na początku kwietnia i są zaplanowane do połowy sierpnia. Prowadzone są wyłącznie w weekendy, żeby zachować ciągłość dostaw do elektrowni Łagisza. Prace obejmują wymianę torów na odcinku 7 km od Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Będzina Łagiszy.
Kolejne 5 mln złotych pochłonęły zakończone już prace przy przebudowie wiaduktu przy ul. Sobieskiego w Wojkowicach. Ciekawostką jest
wykorzystanie 18-metrowego przęsła z mostu nad Wisłą w Krakowie. Konstrukcja - wycofana podczas przebudowy ważnej trasy kolejowej, po sprawdzeniu może nadal służyć na linii dojazdowej. „Krakowskie” przęsło ustawiono w Wojkowicach na nowych żelbetowych przyczółkach.
Jak podkreśla PLK, przebudowa poprawiła także estetykę kolejowego obiektu. Stary, wyeksploatowany wiadukt został usunięty. Ruch drogowy pod wiaduktem odbywa się dwoma pasami. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w połowie roku.