Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest umowa na projekt rewitalizacji linii z Bielska-Białej do Skoczowa
fot. Katarzyna Głowacka/PKP PLK
Podróżni znów pojadą pociągiem z Bielska-Białej do Skoczowa. Żeby przywrócić połączenia pasażerskie na tej linii, najpierw trzeba ją zaprojektować jej modernizację. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały własnie wartą 9,7 mln zł umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej. Zadanie realizowane jest z Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2029 r.

Dzięki odbudowie linii mieszkańcy Bielska-Białej mają odzyskać szybkie połączenie koleją ze Skoczowem oraz z Cieszynem lub z Wisłą. Z kolei mieszkańcy Cieszyna i Wisły dojadą pociągiem do Bielska-Białej oraz dalej, do Krakowa. Czas podróży między Bielskiem a Skoczowem wyniesie ok. 36 minut, z Bielska do Cieszyna dojazd zajmie niecałą godzinę. W ramach projektu przebudowany będzie odcinek linii kolejowej o długości prawie 22 km, po którym możliwe będzie kursowanie pociągów pasażerskich z prędkością do 80 km/h, a odcinkowo do 100 i do 120 km/h.

Odbudowa stacji i przystanków

Przebudowane zostaną stacje i przystanki: Bielsko-Biała Zachód, Bielsko-Biała Listopadowa, Bielsko-Biała Stare Bielsko, Bielsko-Biała Aleksandrowice, Bielsko-Biała Os. Polskich Skrzydeł, Bielsko-Biała Wapienica, Jaworze Jasienica, Jasienica k. Bielska, Grodziec Śląski, Pogórze oraz Skoczów Bajerki II. Wszystkie perony będą wyposażone w wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Odpowiednia wysokość obiektów ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Perony przystosowane będą do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Umowa na projektowanie

PLK podpisały wartą 9,7 mln zł netto umowę z konsorcjum firm Koltech Infra (lider) oraz Infrares (partner) na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 190 na odcinku Skoczów – Bielsko-Biała jako niezbędny element połączenia Śląska Cieszyńskiego z Krakowem (Cieszyn – Skoczów – Bielsko-Biała – Wadowice – Kraków)”. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych, znajdująca się wcześniej na liście rezerwowej, w ramach dostępnych środków programu została przeniesiona na listę podstawową Kolei +. Prace projektowe będą realizowane w latach 2024 - 2027. Roboty budowlane są przewidziane na lata 2027 – 2029. Szacowana wartość całego zadania (prace projektowe i budowlane) to ponad 350 mln zł.

Na liście podstawowej Programu Kolej + w województwie śląskim jest osiem projektów o szacowanej wartości ponad 2 mld zł.

Program Kolej+ zaplanowano do 2029 r. Jego realizacja wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców i wzrost atrakcyjności wielu regionów. Będący pod egidą Ministerstwa Infrastruktury Program jest wart ok. 13,3 mld zł, w tym 11,2 mld zł stanowią środki budżetu państwa i ok. 2 mld środki jednostek samorządu terytorialnego. Program przyczyni się do eliminowania wykluczenia komunikacyjnego poprzez zapewnienie lepszego dostępu do kolei - najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Długotrwałe uzgodnienia ws. Kolej Plus do Końskich

Infrastruktura

Długotrwałe uzgodnienia ws. Kolej Plus do Końskich

Kasper Fiszer 12 lipca 2024

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Infrastruktura

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Roman Czubiński 18 czerwca 2024

Kolej Plus: Łomża bez złotych klamek

Infrastruktura

Kolej Plus: Łomża bez złotych klamek

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2024

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Roman Czubiński 12 lutego 2024

Zobacz również:

Długotrwałe uzgodnienia ws. Kolej Plus do Końskich

Infrastruktura

Długotrwałe uzgodnienia ws. Kolej Plus do Końskich

Kasper Fiszer 12 lipca 2024

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Infrastruktura

Jest przetarg na projekt Kolej Plus do Zamościa

Roman Czubiński 18 czerwca 2024

Kolej Plus: Łomża bez złotych klamek

Infrastruktura

Kolej Plus: Łomża bez złotych klamek

Jakub Madrjas 17 kwietnia 2024

Lubsko: Jest najkorzystniejsza oferta na projekt Kolej Plus

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Infrastruktura

Malepszak: Kolej+ ma być tańsza i efektywniejsza

Roman Czubiński 12 lutego 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5